سهم فروش خودروهای برقی در بازار فرانسه در نخستین ماه از سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۱ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، فرانسه که هشتمین بازار بزرگ و مهم تولید و فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود، در نخستین ماه از سال جاری میلادی با رشد و افزایش قابل توجه و غیرمنتظره‌ای در استقبال شهروندان و مشتریان از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست مواجه شده است.

بر اساس تازه‌ترین اخبار و آمارهای منتشر شده در وب سایت cleantechnica، سهم فروش خودروهای الکتریکی در بازار فرانسه در ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۱ درصد افزایش یافته است این در حالیست که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر بیشتر شده است.

با نگاه مختصری به نمودار زیر می‌توان دریافت که سهم فروش خودروهای برقی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲.۸ درصد و در سال ۲۰۱۸ نیز ۲.۱ درصد بوده است و سهم آن در نخستین ماه از سال جاری میلادی به میزان چشمگیری رشد و افزایش پیدا کرده است.

رنو زوئی بدون شک محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خودروی الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست  در فرانسه محسوب می‌شود که ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، پنج هزار و ۳۳۱ دستگاه خودرو در بازار فرانسه فروخته است. همچنین خودروی الکتریکی پژو ۲۰۸ ای نیز در همین بازه زمانی دو هزار و ۵۳۷ دستگاه خودرو روانه بازار این کشور کرده است که ۲۷ درصد از فروش کل مدل خودروهای پژو در این ماه را تشکیل می دهد .

نمودارهای دایره‌ای زیر نیز به وضوح نشان می‌دهد که سهم فروش خودروهای بنزینی در ژانویه ۲۰۲۰ نسبت به ژانویه سال گذشته کاهش قابل توجهی یافته است و در عوض، فروش خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی روندی رو به رشد و صعودی را در این بازه زمانی یک ساله تجربه کرده است.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.