در این بازار آشفته کشور ما خرید خودرو صفر یا دست دوم سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. با توجه به افزایش قیمت ها و محدودیت در تولید خودرو خرید خودروی صفر تقریبا بعید است که این موضوع باعث می شود بیشتر افراد به خرید خودروی کارکرده فکر کنند.

برخی افراد بر این باورند که خودرو های کارکرده عمرشان را کرده‌اند و خرید آن ها فقط دردسر و گرفتاری است! این تصور لزوما درست نیست و خودرو های کارکرده‌ زیادی در بازار هستند که به لطف حفظ و نگهداری درست صاحب خودرو، از سلامت ظاهری و فنی خوبی بهره می ‌برند.

بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند تا خودروی شخصی داشته باشند، چون داشتن خودروی شخصی هم به تامین هزینه های ماهیانه خانواده ها کمک می کند ضمن این که می توانند از این وسیله برای مسافرت نیز استفاده کنند.

برای خرید خودرو افراد فاکتور های خاصی را مدنظر قرار می دهند این فاکتورها شامل میزان بودجه، تعداد نفرات، سن، تعداد سفر های درون و برون شهری، کیفیت خودرو، برند خودرو، صفر یا کارکرده بودن خودرو، نمایندگی و تعمیرگاه مجاز، در دسترس بودن قطعات خودرو، داشتن قطعات، تکنولوژی‌ های روز و… اشاره کرد.

به طور حتم همه افراد دوست دارند تا با در نظر گرفتن این فاکتور ها بتوانند خودروی مورد نیاز خود را تهیه کنند. یکی از سوالاتی که ممکن است در زمان خرید خودرو برای شما ایجاد شود این است که آیا خودروی صفر بخریم یا خودروی دست دوم؟

برای یافتن پاسخ این سوال ابتدا باید میزان بودجه شما مشخص باشد. فرضا شما با 30 میلیون نمی توانید خودروی صفر خریداری کنید. اما در صورتی که شما بودجه کافی برای خرید خودروی صفر را دارید ولی برای انتخاب بین خودروی صفر و کارکرده تردید دارید، ما به شما کمک می کنیم تا گزینه درست را انتخاب کنید.

مزایای خودرو های کارکرده

خودرو های کارکرده مزایایی مانند قیمت ارزان تر، امکان انتخاب گزینه های بیشتر، افت کمتر در زمان فروش و امکانات مجهز تر نسبت به خودرو های صفر دارند. این خودرو ها در صورتی که کارکرد کمی داشته باشند می توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند.

مزایای خودرو های صفر

خودرو های صفر مزایایی مانند کیفیت بهتر به دلیل نو بودن، قطعات نو، اطمینان خاطر از کارکرد صحیح و عدم تصادفی بودن آن، فناوری و آپشن ‌های جدید، پوشش خدمات گسترده و گارانتی نسبت به خودرو های کارکرده دارند. این خودرو ها گزینه مناسبی برای خرید افراد هستند.

قطعا زمانی که شما هزینه کافی برای خرید خودروی صفر را دارید همه افراد به شما خرید خودرو ی صفر را توصیه می کنند. اما با شرایط اقتصادی حاضر نمی توان به خرید خودروی صفر فکر کرد. توصیه ما به شما این است اگر برای اولین بار است که می خواهید خودرو بخرید، بهتر است خودرو ی صفر را خریداری کنید. زیرا خودرو ی صفر دردسر و استهلاک کمتری دارد و خرج کمتری را برای شما تقبل می کند. زیرا قطعات سالم هستند و تا مدت ها به جز سرویس های دوره ای لازم نیست هزینه داشته باشید. حتی از نظر بدنه و فنی نیازی به صرف هزینه ندارید.

با همه این مزایایی که خرید خودروی صفر دارد، برخی افراد ترجیح می دهند هزینه کمتری برای خرید خودرو انجام دهند و خودروی دست دوم تهیه نمایند. برخی از افراد به دنبال تنوع هستند و ترجیح می دهند هزینه کمتری پرداخت کنند و خودروی کارکرده خریداری کنند و بعد از مدتی این ماشین را بفروشند و خودروی جدید تهیه کنند. این افراد بهتر است خودروی صفر خریداری نکنند زیرا خودروی صفر در هنگام فروش دچار افت قیمت می شود و ضرر می کنند. این افراد بهتر است خودرو های کارکرده و تمیز را خریداری کنند.

 برخی افراد قصد دارند بدون دردسر خودروی مناسبی برای خانواده تهیه کنند و تا مدت ها بدون اینکه آن را عوض کنند، از آن استفاده کنند. این افراد بهتر است خودروی صفر خریداری کنند که هم دردسر کمتری دارد و تا چند سال هزینه و بار اضافی مالی برای آن ها ایجاد نخواهد کرد.

توجه داشته باشید اگر خانوم هستید و قصد خرید خودرو را دارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم خودروی صفر خریداری کنید. زیرا خانوم ها اصولا از مسائل فنی ماشین اطلاعات کمتری دارند و اگر خودروی دست دوم خریداری کنند ممکن است مدام مجبور باشند برای رفع مشکلات آن به تعمیرگاه ها مراجعه کنند که این موضوع برای خانوم ها کار دشواری است.

حتی اگر شما آقا هستید و درباره خودرو اطلاعاتی فنی ندارید بهتر است خودروی صفر خریداری کنید تا وقت و هزینه زیادی را صرف خودروی کارکرده نکنید.

اگر فردی هستید که سفرهای بیرون شهری کاری یا تفریحی زیادی می روید بهتر است به فکر خرید خودروی صفر باشید زیرا خودروی کارکرده به دیلی استهلاک بالا ممکن است در جاده شما را اذیت کند. اگر در جاده دسترسی به تعمیرگاه وجود نداشته باشد برای شما مشکل جدی ایجاد می کند.

حال اگر فرض کنیم شما هزینه کافی برای خرید خودروی صفر ندارید بایستی خودروی کارکرده تهیه کنید. در بازار خودرو های تمیز کارکرده ای هستند که کارکرد کمی دارند. شما می توانید این نوع خودروها را شناسایی و خریداری کنید.

توجه داشته باشید خودروی خریداری کنید که در بازار قطعات آن وجود داشته باشد و در صورت خراب شدن خودرو، به قطعات خودرو دسترسی داشته باشید. این نوع خودرو ها هم در بازار خوب خرید و فروش می شوند و در صورت مشکل دار شدن به راحتی قابل تعمیر هستند. ضمن این که اگر بخواهید آن را بفروشید نیز دچار مشکل نمی شوید.

در زمان خرید خودرو ابتدا لازم است خودرو را به یک مرکز معتبر یا مکانیک مورد اعتماد نشان دهید تا از نظر رنگ بدنه، تصادف، بیمه و مشخصات فنی بررسی و ارزیابی شود. شاید برای شما یا اطرافیانتان این اتفاق افتاده باشد که پس از خرید خودرو کارکرده و بررسی آن توسط متخصص متوجه تصادفی بودن خودرو شده‌‌ اید؛ مزیت خرید خودرو صفر این است که چنین مشکلاتی مشکل پیش نخواهد آمد و یا در صورت وقوع چنین موردی می‌ توان خودرو را مسترد کرده و از خودروساز شکایت کرد.

در نظر داشته باشید که ممکن است با بودجه شما بتوانید خودروی صفر ایرانی یا خودروی خارجی کارکرده تهیه کنید در هر صورت باید خودروی کارکرده ای که تمای به خرید آن دارید کم کار باشد تا هزینه و دردسر زیادی برای شما ایجاد نکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.