پایان سال گذشته بود که خبر حذف قرعه کشی خودروها اعلام شد. خبری که چندی بعد از سوی وزیر صمت رد شد. رضا فاطمی امین اعلام کرد که حذف قرعه کشی خودرو پلکانی خواهد بود و حذف یک دفعه واردات خودرو در شرایط کنونی امکان پذیر نیست. امروز وزیر صمت در حاشیه همایش روز صمت در جمع خبرنگاران عنوان کرد باید برای حذف قرعه کشی چند مرحله را طی کرد. در مرحله اول باید تولید را ارتقا داد، چرا که در حال حاضر عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد. در این خصوص می توان به این نکته اشاره کرد که نیاز داخل کشور یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال است. این در حالی که تولید سال گذشته ما حدود 900 هزار دستگاه بود و این اختلاف بازار را متلاطم می کند.

فاطمی امین در ادامه به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر شاهد بهبود روند تولید خودروسازان هستیم، اما شاید این موضوع مطرح شود که این رشد تولید در بین مردم لمس نمی شود، در این خصوص باید گفت که هرچه جلوتر برویم این زمان برای مردم ملموس تر خواهد شد. در این خصوص می توان به این نکته اشاره کرد که در بهار امسال 98 درصد برنامه ها محقق شده است.

به گفته وزیر صمت امسال تولید تعداد بیشتری از خودروی پژو 206 در دستور کار است، همچنین خودروی تارا و شاهین چهار برابر بیش از سال گذشته تولید خواهد شد.

به گفته فاطمی امین واردات خودرو یکی دیگر از راه‌های حذف قرعه کشی است. وزیر صمت تأکید کرد که آیین نامه آن طراحی شده و به زودی در دولت مصوب خواهد شد؛ برآورد ما این است که بخشی از تقاضای موجود در بازار با انجام واردات پاسخ داده شود.

محور بعدی برای حذف قرعه کشی، واردات خودرو است که به گفته فاطمی امین آیین نامه آن طراحی شده و به زودی در دولت مصوب خواهد شد؛ وزیر صمت معتقد است برآورد ما این است که بخشی از تقاضای موجود در بازار با انجام واردات پاسخ داده شود.
منبع: خبر انلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.