نشست تخصصی رفع چالش‌های تامین قطعات اصلی خودرو و کاهش خودرو‌های ناقص در سازمان بازرسی کل کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که به ریاست آقای غلامعباس ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در حال برگزاری است، آقای اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور و آقای صالحی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل شرکت ایدرو و همچنین آقایان مقیمی و سلیمانی مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا حضور دارند.
در این نشست مدیران عامل شرکت‌های مهم قطعه سازی و انجمن قطعه سازان نیز حضور دارند و قرار است مسئولانی از گمرک و بانک مرکزی هم در این جلسه حضور پیدا کنند تا درباره مشکلات مربوط به ترخیص و ارز توضیحاتی ارائه کنند.
آقای اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور در ابتدای این نشست به نگرانی دستگاه نظارتی و سازمان بازرسی از انباشته شدن خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌ها و کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این اتفاقات موجب شده است که عرضه خودرو در بازار ناکافی باشد و شاهد افزایش بی رویه قیمت باشیم.
میرمحمدی افزود: مشکلات تامین قطعات در بخش گمرک و تامین ارز هم از دیگر مشکلاتی است که قطعه سازان و تامین کنندگان قطعات باید مشکلاتشان را در این جلسه بیان کنند تا ما در نهایت بتوانیم در برنامه زمان بندی شده این موضوع را مدیریت کنیم و خودرو‌های مانده در کارخانه به عدد قابل قبولی برسد.
وی گفت: ماندن ۱۴۰ هزار خودرو به واسطه نقص قطعات در پارکینگ‌ها زیبنده نظام نیست و باید با عزم و اراده‌ای این فضا را مدیریت کرد.
بازرس کل سازمان بازرسی کل کشور گفت: در رسانه‌ها هم مباحثی مطرح می‌شود که شاید تحویل ندادن خودرو‌ها عمدی باشد چرا که خودروسازان زیان دیده اند و برای اذهان عمومی این طور تلقی شده است که شاید خودروساز عرضه مناسب را انجام نمی‌دهد تا عطش در بازار همچنان بماند.
وی افزود: بعنوان دستگاه نظارتی ما مشکلات خودروسازان و مباحث مالی در تامین قطعات را می‌دانیم، اما همانند سال گذشته که موفق شدیم این مشکل را با همکاری همه مسئولان ذیربط حل کنیم امسال هم باید در این خصوص اقدامی جدی انجام دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.