آمارها حاکیست که شهروندان اروپایی همچنان علاقه و تمایل زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای استیشن واگن دارند.

به گزارش ایسنا، با اینکه در سال‌های اخیر استقبال مشتریان از خودروهای سایز کوچک همچون کراس اوورهای کامپکت و هاچ بک به شدت افزایش پیدا کرده است اما تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بسیاری از مشتریان اروپایی همچنان تمایل و علاقه زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای استیشن واگن دارند چرا که این وسائل نقلیه فضای بار بیشتر و کابین بزرگتری نسبت به خودروهای سدان معمولی و یا هاچ بک دارد.

البته این طور که به نظر می‌رسد، شرکت های خودروسازی تمایل زیادی برای ادامه خط تولید خودروهای بزرگ و استیشن واگن از خود نشان نداده‌اند و بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نیز برآورد و اعلام کرده‌اند که سهم این وسائل نقلیه از بازار کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۲۵ میلادی کاهش پیدا خواهد کرد.

بر اساس آمار، خودروهای استیشن که برای سفرهای طبیعت گردی، جهان گردی و همچنین خانواده‌های پرجمعیت مناسب است، تنها ۱۱ درصد از بازار اروپا را در سال ۲۰۱۸ میلادی تشکیل داده‌اند. همچنین گفته می‌شود که فروش این وسائل نقلیه تا سال ۲۰۲۵ میلادی، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در اروپا تقلیل خواهد یافت.

از بزرگ‌ترین مشتریان خودروهای استیشن در این قاره سبز می‌توان به آلمان، سوئد و جمهوری چک اشاره کرد که ۷۲ درصد از مجموع کل فروش در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.