گروه استان‌ها – استاندار گلستان گفت: خودروهای بخشی از کارکنان دولت و مردم به خدمات ضروری مشغول هستند که مدیران آنها مکلف هستند پلاک‌های این خودروها را به پلیس اعلام کنند که در صورت جریمه از لیست حذف شوند.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق شناس بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: محدودیت‌های کرونایی از امروز در استان گلستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و حداقل به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در شهرهای قرمز ممنوع است، همچنین ورود و خروج خودروها در شهرهای قرمز ممنوع است به این ترتیب که هر خودروی غیربومی در صورت تردد در استان گلستان در 24 ساعت اول یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

حق شناس ادامه داد: خودروهای بخشی از کارکنان دولت و مردم به خدمات ضروری مشغول هستند مانند کارکنان آب، برق، گاز، بخش درمانی، نیروهای نظامی، انتظامی و غیره که مدیران آنها مکلف هستند پلاک‌های این خودروها را به پلیس اعلام کنند که در صورت جریمه از لیست حذف شوند.

وی اضافه کرد: اگر مردم در دو هفته پیش رو وقت دادگاه داشتند الزام به حضور در محاکم قضایی ندارند و به تعویق خواهد افتاد. همچنین مراکز شماره گذاری خودرو در استان و کورس اسبدوانی گنبدکاووس هم به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

 

استاندار گلستان بیان داشت: کارکنان بانک‌ها جزو مشاغلی بودند که بیشترین آلودگی را طی 9 ماه گذشته داشتند و از مردم خواهش می‌کنم برای موارد غیرضروری به بانک‌ها مراجعه نکنند و از خدمات الکترونیکی استفاده کنند.

حق شناس افزود: مهدکودک‌ها مانند گذشته همچنان تعطیل هستند، مساجد در شهرهای قرمز تعطیل هستند و در شهرهای نارنجی مساجد باز هستند اما نماز جماعت برگزار نخواهد شد.

وی در خصوص چگونگی حضور معلمان در مدارس گفت: شبکه شاد نیاز به پشتیبانی دارد و معلمان فقط برای پشتیبانی شبکه شاد و آموزش می‌توانند در مدرسه حضور پیدا کنند و سایر معلمان در مدارس حضور نخواهند یافت.

حق شناس افزود: 50 هزار کارمند در استان گلستان داریم که در شهرهای قرمز حداکثر یک سوم کارمندان باید در ادارات حضور یابند، در شهرهای نارنجی حداکثر نصف و در شهرهای زرد حداکثر دوسوم حضور خواهند یافت.

حق شناس تصریح کرد: این مصوبات از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده و تمام استان‌ها مکلف به اجرای آن هستند، خوشبختانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گلستان قابل قبول بوده و از لحاظ تعداد ابتلا و فوتی در پایین‌ترین سطح قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با زحمات کادر درمان و رعایت کردن مردم از این دو هفته به عنوان فرصتی تاریخی برای انقطاع شیوع ویروس کرونا استفاده کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.