گروه استان‌ها- با گذشت ۱۰ روز از اعمال محدودیت‌های تردد در استان گلستان همزمان با سراسر کشور، ۲۲۳ خودرو یک میلیون تومان، ۳۷۶ خودرو ۵۰۰ هزار تومان و هزار و ۵۶۰ خودرو ۲۰۰ هزار تومان جریمه شدند.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، 10 روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی از جمله ممنوعیت تردد در ساعات خاصی از شبانه روز و همچنین ممنوعیت ورود و خروج پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز می‌گذرد.

آنطور که مسئولان می‌گویند از ابتدای آذرماه میزان تردد در جاده‌های استان حدود 40 درصد کمتر از روزهای قبل از آن شده است و این نشان دهنده همکاری مردم در رعایت محدودیت‌های کرونایی است. طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ورود و خروج خودروها از شهرهای قرمز ممنوع بوده و متخلفان یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. همچنین از ساعت 21 تا 4 صبح نیز ممنوعیت تردد در شهرهای قرمز اعمال شده است.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان ، اظهار داشت: با اعمال محدودیت‌های جدید، تردد در استان گلستان حدود 40 درصد کاهش داشت که باید از مردم استان تشکر داشته باشیم.

وی افزود: حضور همکاران ما در معابر و جاده‌ها و اجرای محدودیت‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و پلیس در راستای اجرای این مصوبات اقدام کرده است.

رئیس پلیس راهور گلستان بیان داشت: در شهرهای قرمز و نارنجی ورود و خروج خودرو ممنوع است و در صورت تخلف، جریمه یک میلیون تومانی در شهرهای قرمز و جریمه 500 هزار تومانی در شهرهای نارنجی اعمال خواهد شد. همچنین تردد در شهرهای قرمز از ساعت 21 تا 4 بامداد ممنوع است و در صورت تخلف مشمول جریمه 200 هزار تومانی خواهد شد.

مهاجر بسطامی ادامه داد: با گذشت 10 روز از محدودیت‌های تردد، 223 خودرو یک میلیون تومان، 376 خودرو 500 هزار تومان و هزار و 560 خودرو 200 هزار تومان جریمه شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: تردد خودروهای امدادی، درمانی، حمل بار و مسافر بلامانع است، همچنین کارمندان و کارکنان کارخانجات سطح استان مشکلی برای تردد ندارند اما ترجیحا از درون شهرها تردد نکنند و از کمربندی بروند.

مهاجر بسطامی افزود: افرادی که بیمار دارند می‌توانند با ارائه اسناد تردد کنند، همچنین پلاک‌های غیر بومی می‌توانند با ارائه اسناد مانند محل سکونت، شغل یا برگه مأموریت در سطح شهر تردد کنند.

وی یادآور شد: اگر خودرویی جریمه شد و واجد شرایط جریمه نبود، اسناد و مدارک خود را با نامه از مسئولان ارشد دستگاه مربوطه به فرمانداری ارائه دهد تا با راستی آزمایی فرمانداری و پلیس نسبت به حذف جریمه آن اقدام شود.

مهاجر بسطامی خاطرنشان کرد: مشکلی برای وکالت نامه‌ها وجود ندارد و به تعداد روز محدودیت‌ها به وکالت نامه‌ها افزوده خواهد شد تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد پلاک‌های متفرقه دارند که باید در اولین فرصت برای تعویض پلاک اقدام و و پلاک، آدرس و شماره تماس خود را بروز کنند، متأسفانه در این شرایط عده‌ای با پلاک مخدوش تردد می‌کنند که این جرم محسوب می‌شود و از 6 ماه تا یک سال حبس دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.