رفتار منطقی هر مصرف کننده ای این است که در بهترین زمان وارد بازار شده و اقدام به خرید کالای مورد نظر خود کند. بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. شواهد و اتفاقاتی که در هفته گذشته دربازار مشاهده شد بیانگر این موضوع است که اکنون زمان خوبی برای خریداران واقعی خودرو نیست و ورود آنها تنها موجب برهم خوردن نظم بازار می شود که در نهایت متضرر اصلی هم خود مصرف کننده است که خودرو را با قیمت کاذب خریداری می کند.

به گزارش خودروتک ، قیمت خودرو در شرایطی هفته گذشته در مسیر عکس افتاد و رشد قیمت ها در بازار آغاز شد که عملا در طرف تقاضا یعنی خریداران اتفاق خاصی رخ نداده بود. اغلب فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید دارند که رکود بازار به پایان نرسیده و تقاضای موثری که موجب افزایش قیمت خودرو شود وارد بازار نشده است.

چرخش ناگهانی روند کاهشی قیمت خودرو را با این وصف تنها می توان به کاهش عرضه خودرو به بازار نسبت داد که موجب شده سیگنال افزایشی به دارندگان خودروهای صفر کیلومتر ارسال شود و آنها قیمت کالای خود را بالاتر ببرند.

در این شرایط ورود به بازار خودرو برای خرید منطقی به نظر نمی رسد چرا که تنها ظرف یک هفته قیمت برخی خودروها تا 4 یا 5 میلیون تومان افزایش داشته است. افزایش قیمتی که با عرضه مطلوب خودرو به بازار به سرعت باز می گردد. حال اینکه ورود تقاضا در شرایط عرضه کم خودرو تنها می تواند موجب فعال شدن دوباره دلالان خودرو و قیمت گذاری کاذب آنها در سایت های خرید و فروش خودرو شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.