به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در همایش مدیران هیات‌های رزمندگان کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم، بیان داشت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم در خصوص تولید خودرو مسیر صعودی را طی می‌کنیم و در همین رابطه سال گذشته نیز بیش‌از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و عرضه شد.

وی با اشاره به این که مسائل و مشکلات امروز نتیجه نقطه ضعف دیروز است، بیان داشت: طی سال‌ها تولید خودرو در کشور با کاهش مواجه شده بود و ما از تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۰ در سال ۱۴۰۰ به حدود ۸۰۰ هزار دستگاه رسیدیم، اما این دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌است تا این نیاز انباشته شده را پاسخ و تولید خودرو را افزایش دهد، در زمینه مسکن نیز دولت پای کار است تا نیاز مردم در این بخش تامین شود، زمانی رسما وزیر وقت می‌گفت نباید مسکن بسازیم، اما در این دولت ما به دنبال ساخت و عرضه مسکن به صورت گسترده هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص واردات خودرو نیز دولت پای کار است اما مجمع تشخیص مصلحت نظام در این رابطه نظر خاصی دارد، به هر حال دولت بار را زمین نمی‌گذارد و راهکارهای مختلف را در این زمینه دنبال می‌کند.

تفکر انقلابی به دنبال حضور حداکثری مردم در همه عرصه ها است

سخنگوی دولت دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی به دنبال حضور حداکثری مردم در همه عرصه ها است، گفت: در این مسیر از جمله اصیل‌ترین شبکه‌های مردمی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بدون شکل استفاده از ظرفیت هیات‌های مذهبی است.

وی افزود: انقلاب برآمده از هیات‌هاست، پس بدیهی است که هیات‌ها در استمرار آن هم نقش بسزایی دارند. برای موفقیت انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها نیاز است مانند انقلاب سیاسی در بقیه عرصه ها هم انقلاب کنیم، به نظر می‌رسد بیانیه گام دوم هم در راستای تحقق این هدف است.

وی ادامه داد: اگر نشسته‌ایم تا کسی دیگر مشکلات ما را برطرف کند؛ این تفکر اشتباه است، تفکر امام حسینی عامل پیروزی ماست، در عرصه بین المللی همواره شاهد تقابل حق و باطل هستیم. امروز هجمه ایادی شیطان به دلیل پیروزی‌های ما در عرصه‌های مختلف بیشتر و بیشتر می شود که در این شرایط باید حواسمان جمع باشد.

بهادری جهرمی گفت: سامان دادن به کار هیات‌ها، کمک به سامان دادن عرصه‌های فرهنگی و موفقیت انقلاب اسلامی است. خانواده‌ای که هیاتی شد دیگر در بسیاری از موقعیت‌های نامناسب حاضر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در دوگانه حق و باطل انقلاب اسلامی ضربه بزرگی به شیاطین جهانی وارد کرده‌است، انقلاب اسلامی با ساختارهای ترسیم شده برای جهان که قواعد انسانی را در نظر ندارد و حق وتو را ایجاد نمود، مخالفت کرد، همچنین با آقایی دلار و اینکه چرا باید معادلات جهانی بر این مبنا باشد، مقابله کرد.

وی با اشاره به این که نظریه اداره جهان همین الان هم قهر و غلبه است که هر که زورش بیشتر باشد رییس است و همه باید از آن پیروی کنند، ادامه داد: انقلاب اسلامی با کنار زدن رژیم طاغوت که نیروی پیاده کردن اهداف استکبار در منطقه بود، تودهنی بزرگ به این دنیای مدرن با این مولفه‌های غیر حق و غیر انسانی زد، خوب معلوم است که دشمنان برای مقابله با ما تلاش می کنند.

سخنگوی دولت گفت: در ۴۴ ساله انقلاب مسیر استمرار همان است که از روز اول شروع کردیم. انقلاب اسلامی نشان داد نظام مقاوم و ایستاده در برابر دشمنان چه ثمراتی دارد؛ ما در جریان نگارش کتاب «کارنامه منتشر نشده»، مطالعه دقیقی انجام دادیم و دیدیم سرعت رشد انقلاب اسلامی تقریبا در همه موضوع‌ها از متوسط نرخ رشد منطقه و جهان بالاتر بوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها همزمان هم در حال جنگ با صاحبان قدرت جهان بوده‌است، ۴۴ سال از انقلاب می‌گذرد دشمنان هرکاری می‌توانستند انجام دادند که جلوی پیشرفت کشور را بگیرند، اما ما در این شرایط پیشرفت کردیم.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها چگونه اتفاق افتاده‌است به طور حتم وجود هیات‌ها و تفکر هیاتی در این عرصه نقش بسزایی داشته است، امثال شهید احمدی روشن ها با همین تفکر برای ما قدرت هسته‌ای را به ارمغان آوردند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه دهه قبل جز دهه‌های با رشد پایین انقلاب اسلامی بوده‌است، گفت: در حوزه فرهنگ در دهه گذشته فضای مجازی چه بر سر ما آورد، برخی از دختران و پسران امروز چه سخنانی به زبان می‌آورند، بخش قابل توجهی از آن ناشی از حیازدایی فضای مجازی است.

وی افزود: دولت مردمی گفت مسیر ما در دهه گذشته صحیح نبود به جای اینکه فرد دیگری برای ما سند و نقشه بدهد مسیر را تغییر داد و برگشت به سمت مردم و استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها؛ برای نمونه نفت را تحریم کردند، پس از ظرفیت و توان داخلی استفاده کرد؛ در این دولت تقریبا در هر ماه فروش نفت ما بیشتر شد، در حالی که در دولت گذشته خلق پول صورت گرفت که نتیجه آن این تورمی است که امروز شاهد آن هستیم.

در دولت سیزدهم ۶ هزار مگا وات به توان تولید برق کشور اصافه شد 

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۶ هزار مگاوات به توان تولید برق کشور با همین استفاده از توان مردمی اضافه شد، البته ما نیاز به اصلاح مصرف داریم، سالانه افزایش مصرف داریم اما قطعی برق بخش خانگی نداشتیم.

سخنگوی دولت گفت: در زمینه رشد اقتصادی نیز برجام را امضا کردند که چرخ کارخانه بچرخد اما نچرخید و تورم هم ایجاد کرد، نرخ رشد نقدینگی ۴۳ درصد و نرخ تورم ۶۰ درصد شد.

وی با اشاره به اینکه سرعت حرکت “بهمن تورم” در این دولت کم شد، افزود: در دولت سیزدهم نرخ رشد اقتصادی به حدود چهار درصد رسید، همچنین بیش از ۲ هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور فعال شد.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان با روی کار آمدن دولت سیزدهم دیدند نتیجه کار آن‌ها دیگر اثر نمی‌گذارد گفتند نیازمند انقلاب در تحریم‌ها هستیم پس جنگ جدیدی علیه ما آغاز کردند، شلوغی‌های سال گذشته هدف اصلیش این بود که کشور در ریل ایجاد شده برای پیشرفت کشور پیش نرود؛ دنیای غرب دید ایران اگر به سمت پیشرفت حرکت کند مردم متوجه شرایط می‌شوند و سرمایه اجتماعی که غرب طی چند سال گذشته ایجاد کرده بود از بین می‌رود.

بهادری جهریمی گفت: ما بیشترین نرخ مشارکت در انتخابات‌ها را داشتیم، معلوم است وقتی ماهواره خیام را می‌فرستیم، نفت‌کش می‌سازیم، برای مهندسی میادین نفتی فراسرزمینی اقدام می‌کنیم و توسعه تجارت خارجی داریم غرب برافروخته می‌شود.

وی افزود: غرب وقتی می‌بیند در تعاملات بین المللی به دنبال کشورهای همسایه می‌رویم و هندسه قدرت را شکل می‌دهیم معلوم است که برای جلوگیری از پیشرفت ما تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: آیا بحث‌هایی که اکنون در خصوص حذف دلار در کشورهای مختلف مطرح می‌شود، اثر حرکات انقلاب اسلامی نیست.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در شرایط جنگ ترکیبی باید برای مقابله با توطئه‌های دشمن در آمادگی کامل بود، گفت: ما در شلوغی‌های سال گذشته ضرر کردیم حتی مشکلات نرخ دلار هم به نوعی به آن برمی‌گردد، اما اکنون مسیر عوض شده‌است و ما در حال جذب سرمایه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی حجم نقدینگی ما زیاد است دچار مشکل می‌شویم، بیان داشت: در هشت سال دولت گذشته میزان نقدینگی در کشور به‌شدت افزایش یافت و این در حالی بود که رشد اقتصادی تقریبا صفر بود، بنابراین طبیعی است که با مشکل مواجه شویم.

باید از بانیان وضع موجود مطالبه گری کرد/ هدفگذاری ما مهار تورم است 

وی ادامه داد: تا وقتی کیک اقتصاد را با توسعه و رشد اقتصادی بزرگ نکنیم، تورم هست. دولت جدید در این رابطه از بار مسئولیت خود شانه خالی نمی‌کند، اما مقصر آن کسی است که آن را ایجاد کرده‌است؛ حتما ان شاالله این مشکلات را رفع خواهیم کرد اما باید در خصوص بانیان وضع موجود مطالبه‌گری کرد.

بهادری جهرمی گفت: برخی از بانیان وضع موجود در لایه‌های میانی مسئولیت‌های میدانی هستند، معاون رئیس جمهور با همکاری بخش‌های بازرسی در استان‌های مختلف مورد به مورد این موضوع را بررسی می‌کند تا مدیران کارآمد و انقلابی بر سر کار بمانند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حجاب نیز گفت: عرف و تاریخ ما در خصوص حجاب روشن است، دولت اقدام‌های ایجابی و فرهنگی و سلبی در حوزه مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهد، اختلاف هم با سایر عرصه‌های حاکمیتی در رویکردهای بنیادی دراین موضوع نداریم. دولت و نظام در این خصوص با برنامه جلو می‌روند و باید توجه داشت که مشاهده نتایج کارفرهنگی زمان‌بر است. در خصوص فعالیت اصناف پیرامون مساله عفاف و حجاب نیز، اقدام‌های نظارتی لازم انجام خواهد پذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مشروعیت دولت، به عمل در چارچوب قوانین است، تاکید کرد: دولت سیزدهم در همه زمینه‌ها به قوانین توجه لازم را دارد و کارها بر اساس آن انجام می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به این‌که دولت سیزدهم خود را سرباز رهبری می‌داند، گفت: رییس جمهوری همواره از سخنان رهبری معظم انقلاب فیش برداری می‌کنند و در جلسات دولت آن‌ها را تذکر می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به موفقیت‌های اقتصادی دولت در حوزه کشاورزی گفت: سال گذشته میزان فروش گندم کشاورزان به دولت حدود ۶۰ درصد افزایش یافت که در سال‌جاری هم تاکنون شاهد همین استقبال هستیم که به نوعی نشان دهنده رشد شاخص‌های کشاورزی و موفقیت در تامین امنیت غذایی مردم است.

وی در پایان با تاکید بر این که هدفگذاری ما مهار تورم است و این موضوع را در طول امسال و سال‌های آینده دنبال می‌کنیم، ادامه داد: دولت تلاش می‌کند برای کمک به معیشت مردم، منابع را در کشور با مدیریت مناسب توزیع کند؛ امیدواریم با کمک مردم در همین دوره دولت حجم قابل توجهی از مشکلات حل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.