رییس سازمان توسعه تجارت گفت: با حضور در نمایشگاه خودروی روسیه توانستیم ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم‌نامه را به امضا برسانیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس سازمان توسعه تجارت با حضور در برنامه «تهران ۲۰» شبکه تهران، گفت: با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خودروی روسیه توانستیم، ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم‌نامه را به امضا برسانیم و هدف این است که در بحث راهبردی هم قرارداد بلند منعقد کنیم.

پیمان پاک درباره اهداف در نظر گرفته در وزارت صمت برای گسترش تجارت خاری گفت: صادرات کشورمان در سال ۹۹، ۳۵ میلیارد دلار بود که بر اساس اهداف توسعه تجارت این میزان تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به رشد ۴ درصدی در خدمات فنی مهندسی، افزود: مانع زدایی در دستور کار قرار گرفت و یک طرحی با عنوان تهسیل تجارت خارجی در مهر ماه در ستاد هماهنگی‌های اقتصاد دولت به تصویب رسید.

پیمان پاک با اشاره به اینکه در حوزه تجارت خارجی بحث تجارت از طریق تهاتر دنبال می‌شود، افزود: ۳۰ درصد تجارت جهانی از طریق تهاتر است و با کشور‌های ترکیه، پاکستان و روسیه این شیوه را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه رمز ارز هم مجوز و مصوبات را دریافت کرده ایم. کسانی که ماینر رسمی داشته اند طبق مجوز بانک مرکزی می‌توانند اقدام به واردات کالا کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت درباره عضویت ایران در پیمان شانگهای گفت: ما هنوز عضو نشده ایم، اما ایران از طریق عضویت در این پیمان می‌تواند دیپلماسی سیاسی و اقتصادی خود را فعال کند. مذاکرات و پیگیری‌ها و سفر به کشور‌های مختلف که تیم‌های اقتصادی ایران در چند ماه گذشته داشته اند از جمله مزایای عضویت در این پیمان بوده است.

وی گفت:در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۳۰ درصدی تجارت با چین و ۱۰۹ درصدی با روسیه بودیم. در ۴ ماه ابتدای سال جاری در حوزه آفریقا نیز افزایش ۴۰ درصدی داشتیم.

پیمان پاک در ادامه گفت: برای واردات گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار هیچ مشکلی وجود ندارد، اما برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار و لاکچری، تخصیص ارز به آن مدیریت شده و در نوبت دهی ارزی قرار گرفته اند به طوری که در برابر واردات باید صادرات انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.