وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از فرسودگی بالای ناوگان مینی بوس بین شهری و اشاره به کاهلی در تولید اتوبوس، گفت: خجالت زده مردم در بخش مینی بوس هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد اسلامی در آیین تحویل خودروهای نو ناوگان سواری کرایه بین شهری کشور اظهار کرد:امروز این وعده محقق شد و مراسم طرح نوسازی حمل و نقل جاده ای کشور برگزار شد.برای ما هم خودرو مهم است که بایستی الزامات کیفی و ایمنی را برخوردار باشد و هم زیر ساخت راه‌ها بایداستاندارد و ایمن باشد که مردم و وسایل حمل و نقل سفرهای ایمنی و کیفیت را داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود گرفتاری ها و مسائل مختلف د ر این سال‌ها تمام سعی ما این بوده که با استفاده حداکثری از فرصت ها و منابع نسبت به بهسازی و توسعه زیرساخت ها و ناوگان اقدامات لازم را انجام دهیم. تا پایان دولت دوازدهم طول خطوط ریلی کشور حداقل 50 درصد افزایش یابد و یک رکورد است که در یک دوره اتفاق می افتد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در بخش آزادراهی حداقل 50 درصد افزایش می یابد در حوزه بزرگراه ها از 12 هزار و 300 کیلومتر در ابتدای دولت تا پایان دولت دوازدهم  به 22 هزار کیلومتر خواهیم رسید که یک تحول بزرگ طرح احداث بزرگراهی است.

اسلامی در ادامه به وضعیت حمل و نقل جاده ای مسافری اشاره کرد و افزود: عمر متوسط ناوگان سواری کرایه بین شهری 11 سال و عمر فرسودگی این ناوگان 10 سال است. یعنی جوانترین ناوگان حمل و نقل مسافری جاده ای در کشور داریم.امسال 700 دستگاه تا پایان سال نوسازی می‌شود و تا پایان دولت دوازدهم 3 هزار دستگاه نوسازی می شود.

وی با بیان این که 70 درصد مبلغ مورد نیاز برای تامین خودرو از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌کند، یادآور شد: مردم در دوران کرونا  از  سواری‌های کرایه بین شهری بیشتر استفاده کرده‌اند حمل و نقل جاده ای مسافری سالانه حدود 28 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند که نشان می‌دهد کیفیت رانندگان و ناوگان بالاست امیدواریم بتوانیم خودروهای با کیفیت تر و رفاه بیشتر راننده و سرنشین را با همت خودروسازان داخلی فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که مردم  در بخش مینی بوس بین شهری نمی توانند از خودروهای خوب استفاده کنند، اظهار کرد: در این بخش خجالت زده مردم هستیم. در نوسازی اتوبوس برنامه ها به تاخیر افتاده است و به سن فرسودگی نزدیک شدیم که قابل قبول نیست و امیدواریم کارخانجات تولیدکننده اتوبوس بین شهری احتمال احتمال متفاوتی را در این زمینه از خود نشان دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.