تعامل صنایع بالادستی با صنعت خودروسازی علاوه بر حذف واسطه ها در رفع نیاز و همچنین کاهش قیمت تمام شده خودروسازان اثر گذار خواهد بود.

انجمن فولاد آماده مذاکره و همفکری با خودروسازان است

به گزارش خودروکار، صنعت فولاد کشور در طرح های توسعه خود به دنبال تامین نیاز خودروسازان به ورق است.

در این میان هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی هر دو حوزه محسوب می شود اما تعامل مستقیم هر دو حوزه می تواند در بحث تامین مواد اولیه راهگشا باشد و واسطه گری را کاهش دهد.

سید رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در این باره به «خودروکار» گفت: در ابتدا نظارت این موضوع به وزارت صمت باز می گردد و قرار بود نیاز خودروسازان به ورق از طریق سیستم بهین یاب شناسایی کند. درواقع با این سیستم‌ شاهد راستی آزمایی نیاز شرکت ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از افراد دلال بوده و ورق را از بورس خریداری کرده و چند برابر قیمت به تولید کننده می فروشند.

شهرستانی با تایید کمبود ورق در کشور، بیان کرد: با توجه به بالا بودن نیاز کشور نسبت به تولید ورق شاهد کمبود این محصول هستیم. امیدواریم در سال های پیش رو‌ با راه اندازی واحدهای نوردی جدید از جمله نورد گرم ۲ فولاد مبارکه شاهد تولید ورق هایی با کیفیت بالا بوده که نیاز کشور را تامین می کنند.

 این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه تصریح کرد: البته مشکلات تحریمی در تاخیر راه اندازی این واحدها اثر گذار بود. امیدواریم سریع تر مشکلات حل شده و نورد گرم ۲ که با هدف تامین نیاز خودروسازان اجرا شده به بهره برداری برسد.

شهرستانی اضافه کرد: در آخرین جلسه وزارت صمت تصمیم بر آن شد بازنگری در سیستم بهین یاب صورت گرفته و نیاز واقعی شرکت ها شناسایی شود. همچنین مجموعه هایی با نیاز کمتر به شکل کنسرسیوم درآمده و با یک نماینده در بهین یاب نیاز خود را تامین کنند.

اما بدون شک مذاکره مستقیم میان فولادی ها و خودروسازان می تواند بخش زیادی از مشکلات را برطرف کند، وی درباره این موضوع افزود: تا به این لحظه مذاکره مستقیم با خودروسازان نداشته ایم و همیشه مسائل در وزارت صمت مطرح شده است اما ما از این موضوع استقبال خواهیم کرد و انجمن آماده همفکری با خودروسازان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.