بسیاری از مواقع پیش می آید که لاستیک ماشین پنچر می شود و مجبور به استفاده از لاستیک زاپاس هستیم اما سوالی که اصولا پیش می آید این است که با لاستیک زاپاس چه مسافتی را می توانیم طی کنیم؟

لاستیک‌های یدکی موقت معمولاً طول عمر یک تایر معمولی را ندارند. لاستیک زاپاس در مقایسه با یک تایر معمولی اتومبیل، فقط یک لایه از پلی استر و دو کمربند فولادی با لایه‌ای از پلی استر دارند، به این معنی که آن‌ها نمی‌توانند تقریباً به اندازه یک تایر معمولی راه روند.

اصولا با لاستیک‌های یدکی می توان حداکثر سرعت ۵۵ مایل در ساعت حرکت کرد اما برخی از آنها نیز تا ۷۰ مایل امتیاز دارند. این میزان رانندگی می تواند برای شما کافی باشد تا بتوانید در اولین فرصت مکانیکی را پیدا کنید تا بتواند لاستیک پنچرتان را تعمیر کنید یا می توانید به دنبال یک فروشگاه تایر بگردید و لاستیک نو بخرید.

تایر‌های یدکی اصولا کوچک‌تر از لاستیک اصلی هستند. از آنجا که این لاستیک ها سبک‌تر هستند، بلند کردن و نصب آن برای یک فرد عادی نیز آسان‌تر است.

برخی از خودروسازان یک تایر یدکی تمام سایز هم ارائه می‌دهند، این نمونه از تایر سنگین‌تر و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، اما مقاوم و بادوام هستند. این نوع از لاستیک های زاپاس عمر بیشتری دارند.این نوع لاستیک‌های یدکی به گونه‌ای طراحی شده اند که به شما کمک می‌کند قبل از اینکه با تایر‌های شما تخت شود به مقصد برسید.

برخی از خودروسازان برای صرفه جویی در وزن و هزینه، فقط به تهیه کیت تعمیر لاستیک تخت در خودرو اقدام می کنند.

نکته آخر این است که اگر یک تایر مسطح دارید، باید آن را تعویض کنید. قطعات یدکی موقتی هستند و ممکن است در مواقع ضروری شما را دچار مشکل کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.