سخنگوی دولت گفت: تاکید دولت در خودروسازی افزایش تولید و پاسخ به تقاضای واقعی بازار بوده است. دولت تلاش می کند قیمت خودرو را برای متقاضی واقعی کاهش داده و دست دلال ها را از بازار خودرو کوتاه کند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه قیمت خودروها همچنان در مدار صعود قرار گرفته و این درحالی است که با وجود گذشت یک ماه از قیمت‌گذاری‌های جدید دو خودروساز بزرگ، هنوز هیچ پیش فروش فوری برای تحویل خودرو درنظر گرفته نشده است. چرا دولت عملا نمی‌تواند در برابر تورم قیمت خودروها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد تا عملا شاهد قیمت‌های لحظه‌ای در خودرو نباشیم؟ گفت: تاکید دولت در خودروسازی افزایش تولید و پاسخ به تقاضای واقعی بازار بوده است. دولت تلاش می کند قیمت خودرو را برای متقاضی واقعی کاهش داده و دست دلال ها را از بازار خودرو کوتاه کند.

وی افزود: طی 5 ماه گذشته تعداد خودروهای تولید شده در کشور 21درصد رشد و خودروهای تحویل داده شده به مشتریان 10درصد رشد داشته است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: خودروسازان طی ماههای گذشته، علاوه بر تحویل بیش از 233هزار دستگاه از تعهدات قبلی خود، در قالب طرح های فروش فوق العاده اجرا شده در 3مرحله، 39 هزار دستگاه خودرو فروخته اند که با وجود مهلت سه ماهه برای تحویل، اغلب این خودروها قبل از مهلت مقرر تحویل مشتریان شده است. ضمنا طی این مدت طرح های پیش فروش و مشارکت در تولید طی 7 مرحله و برای 85 هزار دستگاه خودرو اجرایی شده است که طی زمانبندی مشخص تحویل مشتریان داده خواهد شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: به رغم تحریم های ظالمانه دولت توانسته است داخلی سازی قطعات را با جدیت پیگیری کرده و با تقویت این جریان هم اشتغال زایی صورت گرفته و هم تحویل خودرو به علت کمبود قطعات به کمترین حد ممکن رسیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.