سامانه کدال آماری جدید از میزان تولیدات ایران‌خودرو در ماه آذر منتشر کرده است.
به گزارش خودرونویس، طبق آمار اعلام شده، تعداد خودروهای تولید شده توسط ایران‌خودرو در ماه آذر به ۴۸۷۱۷ دستگاه رسیده است. این خودروساز در ماه آبان ۳۷۵۶۳ دستگاه تولید که با توجه به این اعداد می‌توان متوجه شد که تولیدات ایران‌خودرو رشد بیش از ۱۱ هزار دستگاهی را تجربه کرده است. لازم به ذکر است که این خودروساز توانسته در ماه آذر مبلغ ۲۴،۸۵۳،۳۳۰ میلیون ریال از فروش محصولات خود کسب کند.

در بین محصولات ایران‌خودرو پرتیراژترین مربوط به گروه پژو می‌شود که ۳۵،۴۸۸ دستگاه از آنها تولید شده است البته آمار تولید پژو ۲۰۰۸ جدای از این گروه اعلام می‌شود. بخش اعظمی از میزان افزایش تولید ایران‌خودرو به دلیل رشد خروجی گروه پژو است چرا که میزان آن در ماه آبان ۲۶،۸۹۳ دستگاه بود. گروه سمند نیز در جایگاه دوم با تیراژ تولید ۷،۷۷۳ دستگاه قرار دارد. پس از سمند، دنا، رانا، گروه وانت و هایما بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص می‌دهند.

در این میان میزان تولیدات خودروهایی نظیر گروه وانت و دانگ‌فنگ که در ماه آبان صفر بود رشد کرده و در ماه آذر به ترتیب به ۸۸۱ و ۸ دستگاه رسیده است. نکته دیگر نیز آمار تولید پژو ۲۰۰۸ است که تعداد آن ۲۰۹ دستگاه شده است در حالی که آمار تولید آن در ماه آبان ۱۷۰ دستگاه بود. تنها خودرویی که تعداد تولید آن در ماه آذر صفر بود مربوط به سوزوکی است که این قضیه نیز به مسئله تحریم‌ها و ترک ایران توسط این خودروساز مربوط می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.