شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن ۹.۵۲۸ میلیون خودرو در ۲۰۲۰ فروخته کا بالا تر از ۹.۳۰۵ میلیون خودروی فروخته شده توسط ولکس واگن آلمان است. به این ترتیب تویوتا رتبه برتر در فروش خودرو در جهان را به دست آورده است.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن فولکس واگن آلمان را در فروش خودرو در سال گذشته میلادی پشت سر گذاشت و برای اولین بار طی 5 سال گذشته عنوان بزرگترین فروشنده خودرو در جهان را به دست آورد. به نظر می‌رسد همه‌گیری ویروس کرونا آسیب شدیدتری به رقیب آلمانی آن زده است. 

تویوتا در روز پنجشنبه اعلام کرد فروش جهانی آن 11.3 درصد در 2020 کاهش یافته و به 9.528 میلیون خودرو رسیده است. این در حالیست که فروش فولکس واگن 15.2 درصد پایین آمده و به 9.305 میلیون خودرو رسیده است.

قرنطینه های کرونا بسیار به ضرر خودروسازان بوده است چون مانع بازدید مردم از نمایشگاه‌های خودرو شده و کارخانه‌های خودروسازی را مجبور کرده تولید خود را کاهش دهند یا متوقف کنند.

 

تویوتا بهتر توانسته با تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا مقابله کند چون ژاپن و کلا منطقه آسیا نسبت به اروپا و آمریکا کمتر گرفتار همه‌گیری این ویروس بوده است.

سخنگوی شرکت تویوتا گفت:«تمرکز ما بر به دست آوردن رتبه برتر در دنیا نیست بلکه بر خدمات دهی به مشتریانمان است».

با بهبود تقاضا برای خودرو مخصوصاً در چین، تویوتا، فولکس واگن و سایر خودروسازان تلاش می‌کنند پاسخگوی نیاز فزاینده به خودروهای برقی هم باشند. تویوتا اعلام کرد نسبت خودروهای برقی که در سال گذشته میلادی فروخته از 20 درصد در 2019 تا 23 درصد افزایش یافته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.