بازار خودروهای خارجی با رکودی کشدار روبرو شد و شمار خریداران این بازار با کاهشی جدی مواجه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین، طرح جدید مجلس برای واردات خودروهای خارجی با شرط و شروط اعلامی، تاثیری روانی را بر بازار به جا گذاشته و هر چند بسیاری از کاهش عجیب قیمت‌ها خبر می‌دهند اما رکود حام بر بازار و نبود خرید و فروش سبب شده است امکان صحت سنجی ریزش قیمت چندان مشخص نباشد .

فعالا بازار می‌گویند رد روزهای اخیر معاوضه خودروهای گران قیمت با مسکن، ویلا، ارز دیجیتال و … در فضای مجازی رونق گرفته است اما با این حال خرید و فروش چندانی اتفاق نیفتاده است تا روشن شود قیمت ها به شکلی واقعی کاهش یافته است یا خیر .

از سوی دیگر اخبار رسیده از مجلس شورای اسلامی نیز نشان یم‌دهد تغییراتی در طرح مجلس اتفاق افتاده است. دبیر انجمن وادکنندگان خودرو در این خصوص گفته است: واردات خودروهای کارکرده در تبصره 5 طرح ساماندهی بازار خودرو آمده بود که حذف شد، الان فقط خودروهای صفر کیلومتر می‌توانند وارد شوند و قوانین و مقرارت سابق همچنان در مورد واردات صدق خواهد کرد. بنابراین واردات خوروهایی که قیمت آنها بیش از 40 هزار دلار باشد و یا خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است.

مهدی دادفر در مورد مصوبه مجلس پیرامون واردات مشروط خودرو اظهارکرد: طبق مصوبه مجلس واردات خودرو محدود به شرکت‌ها نشده است که بخواهیم شرکت‌های واجد شرایط را مشخص کنیم، بلکه همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند واردات خودرو داشته باشند. این قانون یک فرصت مساوی و عادلانه را بین همه تقسیم کرده و همه می‌توانند در این فضا حاضر باشند و هیچ محدودیتی از این نظر ایجاد نکرده است.

وی افزود:‌ واردات خودروهای کارکرده در تبصره 5 طرح ساماندهی بازار خودرو آمده بود که حذف شد، الان فقط خودروهای صفر کیلومتر می‌توانند وارد شوند و قوانین و مقرارت سابق همچنان در مورد واردات صدق خواهد کرد. بنابراین واردات خوروهایی که قیمت آنها بیش از 40 هزار دلار باشد و یا خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است. یعنی مقررات سابق که در مورد واردات خودرو وجود داشت همچنان ساری و جاری خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.