کاربران سامانه «فارس من» در پویشی خواستار شدند تا مجوز واردات خودروی سواری دست دوم صادر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من با ثبت پویش «مجوز واردات خودروی سواری دست دوم صادر شود» اعلام کردند به منظور جبران قسمتی از خسارت اسقاط شدن سواری‌های عمومی بین شهری، مجوز واردات خودرو سواری دست دوم صادر شود.

این در خواست درحالی است که آزادسازی واردات خودرو از جمله مسائلی بود که از سال 1397 تا مدتی پیش بین مجلس و دولت در رفت و آمد بود.

دولت روحانی در سال 1397 با وضع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در راستای تنظیم بازار ارز واردات برخی کالاها از جمله خودرو را به کشور ممنوع اعلام کرد، بنابراین پس از گذشت مدتی از زمان ممنوعیت واردات خودرو بر اثر بروز برخی مشکلات از جمله عدم تامین نیاز بازار و افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو در بازار ضرورت واردات خودرو از سوی نمایندگان مجلس، کارشناسان صنعت خودرو و دست‌اندرکاران بازار مطرح شد تا اینکه بالاخره مصوبه واردات خودرو به جریان افتاد و این مصوبه نیز چند سالی بین مجلس و دولت در رفت و آمد بود تا اینکه تصویب شد و در نتیجه در 21 اردیبهشت ماه 1401 واردات خودرو را آزاد اعلام کرد.

به گزارش فارس در 16 خردادماه نیز رئیس مجلس شورای اسلامی قانون واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد و براساس ماده 4 قانون ساماندهی صنعت خودرو وزارت صمت مکلف شد تا آیین‌نامه واردات خودرو را تنظیم و تصویب کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.