برخی خودروهای چینی موجود در بازار ضمن پرطرفدار بودن و قیمت نسبتا اقتصادی و به صرفه‌ای که دارند ریسک خرید بالایی هم دارند که در این گزارش سه مدل از آنها معرفی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از روزنامه هفت صبح معمولاً در آگهی خودروهای چینی بازار کمتر خودرویی را می بینیم که بیشتر از 100 هزار کیلومتر کار کرده باشد. مصائب موتورهای با فناوری قدیمی و کیفیت پایین کابین باعث شده تا خریداران قید قیمت پایین آنها را بزنند و به سراغ داخلی های صفر یا کم کارکرد بروند اما ویژگی های جذاب برخی از این خودروها ما را به سمت خرید نسخه های با کارکرد بالایشان می کشاند.

مثلاً لیفان 820 سدان لوکس چینی که طراحی آن شباهت زیادی به ب.ام.و دارد یا پیشرانه های کم استهلاک ام جی که خرج زیادی روی دست خریدارا نشان نمی گذارند عواملی هستند که خریدار را به خرید نمونه های کارکرده چینی سوق می دهد. در این گزارش به سراغ پرطرفدارهای بازار دست دوم خودروهای چینی رفته ایم.
یک خودرو چینی که کیفیت آن مثل تخم مرغ شانسی است!

لیفان 620 – مدل 92 / قیمت 175 میلیون

خرید لیفان 620 یکی از سخت ترین خریدها در بازار خودرو است چون این سدان چینی که در طراحی آن از ب.ام.و سری 3 الهام گرفته شده کاملاً مثل تخم مرغ شانسی عمل می کند!

ممکن است یک لیفان 620 بی دردسر گیرتان بیاید که با ویژگی هایی همچون سیستم تعلیق نرم و دوام بالای قطعاتی همچون دیسک، صفحه، زنجیر تایم و گیربکس شناخته می شود اما اگر یک لیفان 620 پردردسر را بخرید کلکسیونی از مشکلات، از رنگ بی کیفیت بدنه و عایق بندی بد کابین گرفته تا ریپ زدن خودرو در سرما گریبانتان را می گیرد!

نسخه 1.6 لیتری لیفان 620 اگرچه قدرت کمتری نسبت به نسخه 1.8 لیتری این خودرو دارد اما خبری از بسیاری از مشکلات فنی لیفان در آن نیست. یکی از مزیت های اساسی لیفان 620 که باعث شده بسیاری در دوراهی بین انتخاب آن و سدان های کم کارکرد داخلی لیفان را انتخاب کنند کیفیت سواری و رانندگی فوق العاده 620 است.

ام وی ام 530 – مدل 93/ قیمت: 185 میلیون

نگاه به طراحی ساده و کسل کننده ام وی ام 530 که شما را به دهه2000 میلادی می برد نکنید! این سواری خجالتی چینی که دومین محصول چری روی خط مدیران خودرو بود به نیسان ماکسیمای چینی معروف است.

این لقب به آن معناست که صندلی های بزرگ530 مثل مبل شما را دربرم یگیرند و از سواری نرمی که 530 دارد لذت خواهید برد. فرمان پذیری آن هم حتی در مقایسه با سدان های روز چینی مثل چری آریزو 5 خوب است و چندان سر پیچ ها شما را آزار نخواهد داد.

با این حال این خودرو یکی از کم آپشن ترین چینی های بازار است و معدود آپشن های آن عبارتند از سانروف، سنسور عقب، دو کیسه هوا، تهویه اتومات و سیستم صوتی با شش اسپیکر. معمولاًعملکرد سیستم صوتی ام وی ام 530 به قدری بد و پر از هنگ است که مالکان آن سریع به سراغ نمونه های جایگزین دیگر می روند.

جیلی امگرند 7 – مدل2014/ قیمت: 270 میلیون

خودروهای جیلی جزو معدود خودروهای وارداتی چینی هستند از این رو در زمینه کیفیت قطعات و به ویژه عایق بندی کابین یک سر و گردن از بقیه خودروهای چینی بالاترند.

امگرند 7 که روی پلتفرم تویوتا کرولای قدیمی تولید شده نیز از این قاعده مستثنا نیست. با این حال این سدان وارداتی چینی جزو خودروهایی محسوب می شود که خرید نسخه دستی آنها بر نسخه اتوماتیک اولویت دارد چون به قدری گیربکس اتوماتیک جیلی پر از اشکال است که به احتمال زیاد آرزو خواهید کرد که ای کاش پیاده راه را گز می کردید اما جیلی اتومات نمی خریدید!

آپشن های این خودرو تنه به تنه خودروهای اقتصادی کره ای می زند: رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم 8 حالته، کمربند صندلی های جلو با قابلیت تنظیم شانه ها و محدود کننده نیرو، نمایشگر 6/5 اینچی، تهیه مطبوع با کنترل اتوماتیک.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.