تهران- ایرنا- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی خودروی کشور گفت: پس از چند ماه عرضه خودرو در بورس که قطعه سازان و خودروسازان به امید آن، تولیداتشان را افزایش داده بودند، به‌یکباره شاهد دخالت نهادهایی مثل شورای رقابت هستیم که مردم و تولیدکنندگان را بلاتکلیف گذاشتند.

«آرش محبی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: عرضه خودروها در بورس در ماه‌های گذشته سبب شد ه بود تا ضمن تامین خودرو با قیمت‌هایی به مراتب کمتر از بازار توسط متقاضیان، قیمت‌های تولیدکننده نیز با رشد مواجه شود.

وی بیان‌داشت: حال پس از چند ماه عرضه در بورس که قطعه سازان و خودروسازان به امید این تنها راه‌حل قانونی باقی‌مانده، تولیداتشان را افزایش داده بودند، به‌یکباره شاهد دخالت نهادهایی مثل شورای رقابت هستیم که با یک نامه همه زحمات را بر باد دادند و مردم و تولیدکنندگان را بلاتکلیف گذاشتند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی خودروی کشور ادامه‌داد: در این شرایط به‌طور قطع همچون چند سال گذشته خودرو با قیمت کارخانه‌ای به دست مردم نخواهد رسید، خرید و فروش کد ملی دوباره باب خواهد شد و لاتاری قرعه‌کشی را شاهد خواهیم بود و این ضرری است که مردم به‌طور مستقیم متحمل خواهند شد.

وی اضافه‌کرد: از سوی دیگر، از آنجایی که بسیاری مردم و سهامداران عدالت، سهامدار شرکت‌های خودروساز هستند، با این تصمیمات سهام بورسی‌شان کاهش خواهد یافت و دوباره این بار به‌طور غیرمستقیم متضرر خواهند شد.

محبی‌نژاد یادآور شد: خودروسازان شرکت‌های لیدر بورس هستند و با بازگشتن به شیوه قرعه‌کشی، ضمن رخت بربستن رونق از بورس، شاهد افت شاخص های بازار سرمایه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: به‌طور قطع این ضرر و زیان‌ها سبب می‌شود تا مردمی که از سوی مسوولان با حضور در بورس به تولید مولد و اشتغال‌زا در بستر اقتصاد سالم دعوت شده بودند، ناراحت شوند، چرا که به زعم خود در صورت سرمایه‌گذاری در بازارهایی همچون طلا، سکه، ارز، مسکن و غیره، سود بیشتری کسب می‌کردند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی خودروی کشور تصریح‌کرد: چنین تصمیماتی سیگنال و پالس منفی به جامعه داده و اعتماد مردم و تولیدکنندگان را از تصمیمات مسوولان سلب می‌کند و این‌چنین تشتت آرا نه در شان مردم و نه مسوولان است.

وی تاکید کرد: مسوولان باید پشت درهای بسته آنقدر در این زمینه بحث و جدل کنند تا به یک تصمیم واحد برسند و پس از آن، همگی این تصمیم را اجرایی کنند تا مردم شاهد سوختن سرمایه‌هایشان در بورس نباشند و تولیدکنندگان نیز نخواهند چوب حراج بر دارایی‌هایشان بزنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.