ریزش قیمت خودرو در حالی از روز یکشنبه آغاز شده که نسترن انتظامی، کارشناس صنعت خودرو معتقد است که این فضا تا شب عید ادامه دار است و با ادامه ریزش دلار و ورود خودرو‌های صفر و مدل ۱۴۰۱ به بازار شاهد کاهش قیمت بیشتر خواهیم بود.

میناسادات حسینی: هرچند قیمت خودرو در آغاز ریزش دلار در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کرد و روز شنبه ثبات را در بازار خودرو با وجود کاهش قیمت دلار شاهد بودیم، اما از روز یکشنبه ریزش قیمت خودرو آغاز شده و همچنان با ریزش دلار شاهد ریزش بیشتر قیمت هستیم. این در حالی است که کاهش بیشتر قیمت در بازار خودرو‌های ایران خودرو مشهود است و خودرو‌های سایپا کاهش قیمت کمتری را به خود دیده اند.
ریزش قیمت خودرو ادامه دار است

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه فضای ریزش قیمت در بازار خودرو از روز یکشنبه آغاز شده و کماکان ادامه دارد، به اقتصاد ۲۴ گفت: کاهش قیمت ادامه دار است؛ به نحوی که در پایان روز دوشنبه خریداری در بازار نبود و بازار کلا ریزشی بود.

نسترن انتظامی ادامه داد: ریزش قیمت در محصولات ایران خودرو به طور گسترده مشهود است به طور مثال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که ظهر یکشنبه ۲۷۴ میلیون تومان اعلام می‌شد، در پایان روز دوشنبه به ۲۶۸ میلیون تومان رسید.
همه فروشنده شده اند

این فعال بازار خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: متوسط ریزش قیمت در خودرو‌های ایران خودرو در دو روز گذشته ۵ تا ۱۰ میلیون تومان بوده؛ به طوری که دنا اتومات رنگ مشکی که روز شنبه ۵۳۴ میلیون تومان بود روز یکشنبه ۵۲۷ میلیون و روز دوشنبه به ۵۲۰ میلیون تومان رسید.

انتظامی با تاکید بر اینکه اصلا خریدی در بازار انجام نمی‌گیرد، گفت: هر قیمتی برای فروش خودرو اعلام می‌شود کمتر از آن در بازار موجود است، زیرا در بازار خودرو در حال حاضر همه فروشنده اند.
کاهش کمتر قیمت محصولات سایپا نسبت به ایران خودرو

کارشناس صنعت خودرو افزود: بازار خودرو همانند روز‌های قرمز بورس شده که گاهی صف فروش در برخی نماد‌ها شکل می‌گیرد، زیرا همه در صف فروش اند.

به گفته انتظامی، ریزش قیمت‌های خودرو‌های ایران خودرو بسیار بیشتر از خودرو‌های سایپا بوده است. به طور مثال در محصولات سایپا کوییک آر سفید با سقف مشکی تا روز شنبه ۲۰۴ میلیون تومان بود که روز دوشنبه به ۱۹۹ میلیون تومان رسید.
ریزش چند باره در بازار خودرو

این کارشناس صنعت خودرو دلیل کاهش جزئی قیمت محصولات سایپا را این گونه تشریح کرد: تفاوت قیمت خودرو‌های ایران خودرو با بازار و شرکت خیلی بیشتر از محصولات سایپاست و این موضوع در ریزش قیمت خودرو‌های این خودروساز موثر است.

انتظامی با بیان اینکه اگر تحویل و فاکتور‌های شب عید خودروسازان وارد بازار شود ریزش دیگری را در بازار خودرو در پیش داریم، گفت: طبق روال سه سال گذشته در شب عید قیمت خودرو ریزشی بوده هرچند همه بر این تصورند که شب عید افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود، ولی تجربه چند سال گذشته نشان می‌دهد قیمت‌ها کاهشی است و اگر ایران خودرو مدل سال ۱۴۰۱ را وارد بازار کند ریزش دیگری در انتظار محصولات این خودروساز است.
عرضه قطره چکانی خودرو به بازار

این کارشناس صنعت خودرو در مورد پیش بینی قیمت خودرو گفت: در شرایط حال حاضر عرضه خودرو به بازار ازسوی خودروسازان هنوز به صورت قطره چکانی است.

انتظامی با بیان اینکه آینده این بازار در دست اخبار سیاسی است، گفت: فعلا جو روانی بر همه بازار‌ها حاکم است و همه چیز به سیاست دولت، توافق یا عدم توافق و… بستگی دارد.
پیش بینی بازار خودرو در بلندمدت

این کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: میزان عرضه خودرو به بازار، فاکتور شدن یا نشدن خودروها، شماره گذاری خودرو‌ها که گاهی جلوی آن گرفته می‌شود و… در آینده این بازار موثر است.

انتظامی ادامه داد: در مجموع بازار ایران تورمی است و در بلندمدت قیمت خودرو افزایش خواهد یافت، اما مقطعی و بسته به سیاست دولت و اینکه چه توافقی صورت بگیرد تا شب عید ارزانی در بازار خودرو حاکم خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.