به‌اعتقاد فعالان بازار روند کاهشی قیمت‌ها، نوسانات نرخ ارز و شیوع بیماری کرونا عاملی شده است تا معاملات در بازار خودرو به صفر برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هرساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار خرید و فروش خودرو با رونق بسیار بالایی روبه‌رو بود و هرکس در صدد خرید خودرو بود تا بتواند سفرهای نوروزی را به‌راحتی انجام دهد و دغدغه‌ای در تعمیر خودرو نداشته باشد اما در دو سال اخیر نوسان قیمت ارز و اختلاف قیمت بالای کارخانه با بازار عاملی شد تا دیگر مردم رغبتی به خرید خودرو آن هم در روزهای پایان سال نداشته باشند البته شرایط شیوع کرونا نیز بر حجم کسادی بازار خودرو اضافه کرده است.

در زمان حاضر به‌اعتقاد فعالان بازار قیمت انواع خودروهای داخلی همان قیمت دی ماه است و حتی روند نزولی خود را مدام طی می‌کند.

در خودروهای داخلی کاهش قیمتها امروز بین یک تا 3 میلیون تومان بوده است به‌نحوی که سمندال‌ایکس با کاهش 1 میلیون تومانی 175 میلیون تومان، سمند سورن 238 میلیون تومان، پژو 20 تیپ دو با قیمت 185 میلیون تومان و پژو206 تیپ پنج با قیمت 248 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین پراید 111 با کاهش یک میلیون تومانی 127 میلیون تومان، پراید 131 با کاهش دو میلیون تومانی 107 میلیون تومان، تیبا صندوقدار با کاهش سه میلیون تومانی 119 میلیون تومان و تیبادو با قیمت 129 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به‌اعتقاد فعالان بازار روند کاهش قیمتها در بازار خودرو تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و کسادی همچنان در معاملات حاکم است.

در خودروهای وارداتی هم به‌دلیل روند کاهش قیمت توقف معاملات به‌وجود آمده است، البته افزایش قیمت‌ها در بخش خودروهای داخلی به‌حدی بوده است که با وجود کاهش قیمت‌ها هنوز خرید توجیهی ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.