مدتی است خودروسازان خصوصی کشور با امضای قراردادهای قانونی و مهندسی با شرکت‌های چینی به فعالیت خود در کشور گسترش داده‌اند و سعی دارند محصولات جدیدی را به خط‌تولید خود بیاورند. از این‌رو خودروهای جدید چینی با پوشش‌های استتاری پس از دریافت پلاک گذرموقت راهی جاده‌های کشور شده‌اند تا پس از طی فرایند بررسی و ارزیابی فنی، وارد فاز تولید تجاری شوند.

 

 به‌تازگی تصویری از یک خودرو با پوشش استتاری در ایران منتشر شده که نشان می‌دهد کراس ‌اوور چینی دیگری به یک قدمی بازار ایران رسیده، بررسی‌ها نشان می‌‌دهند خودرو موردنظر یک دستگاه دانگ‌فنگ ix5 است که با پوشش سنگین استتاری و مخفی کردن نشان تجاری، قصد دارد به صورت چراغ‌ خاموش و در سکوت خبری راهی خط‌تولید یکی از خودروسازان خصوصی کشور شود.

البته انتظار می‌رود علاوه‌بر این خودرو، چند دستگاه دیگر نیز در مناطق مختلف کشور موردبررسی قرار گرفته باشند و فرایند بررسی فنی را پشت‌سر می‌گذارند.

آن‌چه مشخص است، این‌که دانگ‌فنگ ix5 با برخی تغییرات توسط یکی از خودروسازان خصوصی کشور به‌زودی راهی بازار خواهد شد. البته این تغییرات به منزله افزایش میزان داخلی‌سازی و کاهش هزینه‌های تمام‌شده محصول انجام خواهند شد.

بر‌این اساس می‌توان انتظار داشت دانگ‌فنگix5 پس از گذراندن مراحل ارزیابی فنی و قطعی شدن مشخصات فنی و رفاهی، با نشان تجاری اختصاصی توسط شریک ایرانی خود راهی بازار کشور شود.

 

ویژگی‌های ظاهری دانگ‌فنگ IX5

دانگ‌فنگ ix5؛ جدیدترین محصولات گروه DFM، از طراحی پویا و جسورانه‌ای برخوردار است. در‌نمای جلوی این کراس‌اوور جدید چینی شاهد یک جلوپنجره بزرگ با رنگ زمینه مشکی هستیم که چراغ‌های اصلی کشیده‌ای را در طرفین خود جا داده‌اند.

چراغ‌های روشنایی در روز نیز در قسمت بالایی کاسه‌چراغ قرار دارند و ظاهری مدرن به آن بخشیده‌اند. در این قسمت شاهد استفاده از خطوط ساده‌ روی بدنه و در موتور هستیم که به‌خوبی توانسته‌اند بین اجزا هماهنگی ایجاد کنند و به‌این‌ترتیب ظاهری جذاب را برای ix5 رقم بزنند.

در نمای جانبی می‌توان به فرم کوپه‌مانند بدنه پی برد که به پیروی از کراس‌اوورهای مدرن اروپایی شکل گرفته است. همچنین در نمای عقب شاهد چراغ‌های به‌هم پیوسته‌ای هستیم که بی‌شباهت با محصولات دی‌اس فرانسه نیست و البته ظاهری زیبا را برای ix5 رقم زده‌اند. همچنین دو خروجی اگزوز در طرفین دیفیوزر نصب شده است که در قسمت زیرین سپر، ظاهری اسپرت و مهیج به این محصول چینی داده‌اند. در‌مجموع می‌توان گفت دانگ‌فنگ ix5 دارای طراحی اسپرت و مدرن است که در صورت عرضه به بازار می‌تواند نظر مصرف‌کنندگان ایرانی را به خود جلب کند.

 

فضای داخل کابین با طراحی مدرن

با نگاهی به فضای داخل کابین دانگ‌فنگ ix5 می‌توان دریافت طراحان این شرکت قصد داشته‌اند خودرویی مدرن با طراحی اروپایی را روانه بازار کنند. از این رو تریم داخلی آن با رنگ پایه مشکی به بازار عرضه می‌شود که البته برخی ادوات کرومی و نقره‌ای‌رنگ، ظاهری شکیل‌تر به آن بخشیده‌اند. همچنین یک صفحه نمایشگر بزرگ تمام‌لمسی در قسمت مرکــزی داشبورد خودنمایی می‌کند که امکانات رفاهی متـــــعددی را در خود جا داده است.

ازجمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل ترمزپارک برقی، 6کیسه هوای 10نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰درجه، تنظیم حالت رانندگی، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرمی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، کروزکنترل هوشمند، سامانه پیشگیری از تصادف، رادار خطی و نقطه‌کور، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، رانندگی خودران سطح ۳، سیستم تشخیص چهره راننده، قابلیت اتصال به موبایل از طریق اپلیکیشن، دستیار هوشمند صوتی و… اشاره کرد.

مشخصات احتمالی قوای محرکه

ازآن‌جاکه دانگ‌فنگ ix5 در‌حال‌حاضر مشغول گذراندن تست‌های فنی است، احتمال تغییر مشخصات فنی قوای محرکه آن وجود دارد. اما با این حال برخی منابع از احتمال نصب پیشرانه چهار سیلندر 1.5لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ با کد فنی SFG15T در این کراس‌اوور جدید چینی خبر داده‌اند.

این موتور می‌تواند نیرویی معادل 147 تا 150اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 220نیوتون متر را در دورهای 1800 تا 4000 دور در دقیقه تولید و از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک CVT روانه چرخ‌های جلو کند.

همچنین این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت بهینه و ترکیبی آن به ترتیب 5.4 و 7.5لیتر به ازای هر ۱۰۰کیلومتر اعلام می‌شود.

آنچه مشخص است، انتخاب این پیشرانه برای بازار ایران به‌دلیل مشابه‌سازی فنی محصولات گروه DFM و DFL در بازار ایران است. زیرا سایر محصولات این گروه خودروسازی چینی هم قرار است با پیشرانه‌های 1.5لیتری توربوشارژ SFG15T و 1.6 لیتری تنفس طبیعی ۴A91T به بازار کشور عرضه شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.