نویسنده:  یحیی دادگر
شورولت خودروی الکتریکی کامپکت خود یعنی بولت را برای سال 2020 دستخوش به‌روزرسانی بسیار مثبتی کرده که قطعا در افزایش محبوبیت آن در بین مخاطبان تاثیر زیادی خواهد گذاشت. این کمپانی آمریکایی روز گذشته نسخه 2020 بولت را معرفی کرد و با مشاهده کاتالوگ مشخصات فنی آن متوجه شدیم که بیشینه مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ این هاچبک شهری نسبت به نسخه 2019 به اندازه 8.8 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خودرونویس، به لطف نصب پک باتری بزرگتر نسبت به قبل، بولت 2020 حال قادر به پیمودن 34 کیلومتر مسافت بیشتر نسبت به گذشته است. ظرفیت پک باتری ولت 2020 نسبت به نسخه قبل حدود 6 کیلووات ساعت افزایش یافته و حال حجم این پک باتری به 66 کیلووات ساعت رسیده است.

در واقع در ازای رشد 10 درصدی ظرفیت باتری، شورولت 8.8 درصد رشد در میزان مسافت قابل پیمایش را برای این خودرو به ارمغان آورده است. طبق ادعای این خودروساز آمریکایی، بولت 2020 با یک بار شارژ کامل باتری قادر است بیشینه مسافت 417 کیلومتر را طی کند. اما نکته جالب و بسیار مشتری پسند در خصوص بولت 2020، برچسب قیمت یکسان آن با مدل گذشته است؛ در واقع با وجود افزایش حجم باتری، شورولت همچنان آن را با قیمتی معادل 37 هزار و 500 دلار راهی بازار می‌کند.

با توجه به بیشینه مسافت قابل پیمایش 417 کیلومتری بولت 2020، باید اظهار کرد که این خودرو با یک بار شارژ کامل مسافت بیشتری را نسبت به خودروهایی مانند کیا نیرو EV، تسلا مدل 3 استاندارد، کیا سول الکتریکی و هیوندای کونا الکتریکی طی می‌کند و از آنجایی که بیشینه مسافت قابل پیمایش نکته‌ای بسیار مهم در دنیای خودروهای الکتریکی به منظور جذب مشتری است، انتظار می‌رود که بولت در سال 2020 فروش خوبی را تجربه کند. شورولت به جز نصب پک باتری با ظرفیت بیشتر، هیچ تغییری در ظاهر بولت 2020 اعمال نکرده، اما دو رنگ جدید نارنجی و آبی را به لیست رنگ‌های این خودرو اضافه کرده است.

شورولت بولت از یک موتور الکتریکی با بیشینه قدرت تولیدی 200 اسب‌بخار و گشتاور لحظه‌ای 360 نیوتن‌متر بهره می‌برد که این میزان قدرت برای خودرویی با 1600 کیلوگرم وزن، کاملا ایده‌آل به نظر می‌رسد. شورولت پک باتری بولت را به مدت هشت سال یا مسافت 160 هزار کیلومتر گارانتی کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.