صدا ، چالش عجیب خودروهای برقیرقابت بر سر نوآوری در خودروسازی به حدی شدید است که برای هر قطعه و تجهیزات آن، نبردی سخت درمی‌گیرد که جدیدترین آنان صدای خودروست؛ چالشی که پیش از این جایی در این صنعت نداشته است.
به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، با تنظیم استانداردهای سختگیرانه از سوی اتحادیه اروپا برای صداهای تولید شده از سوی خودروهای برقی، خودروسازان از یکسو درتلاشند که از صدای موتورهای خود بکاهند و از سوی دیگر در پی آنند تا با استقرار نت‌های موسیقی آرام بر خودرو، نابینایان را از حضور یک خودرو در نزدیکی خود مطلع کنند.

از امروز، خودروسازان برای آنکه قادر به فروش محصولات در این اتحادیه باشند باید همه خودروهای برقی و هیبریدی خود را به سیستم هشدار صوتی خودرو یا AVAS مجهز کنند چرا که این دست اتومبیل‌ها در سرعت‌های کمتر از ۲۰کیلومتر در ساعت، بی‌‌صدا هستند. در همین راستا کمپانی پورشه وعده داده که سری«تایکان» خود را به این سیستم مجهز کند.

کمپانی رنو نیز از برنامه خود برای استفاده از طراحان آکوستینک فیلم‌های علمی-تخیلی همچون «گاتاکا» خبر داده که بناست آهنگساز ایتالیایی «آندره سرا» آن را تنظیم کند. سیتروئن نیز اعلام کرده خودروهای خود را مجهز به یک امضای صوتی خواهد کرد که یک موسیقی ارگانیک و تلفیقی از صدای زن و مرد است که با توجه به سرعت خودرو، تغییر خواهد کرد.

مرسدس بنز نیز برای مدل جدید خود با نام EQC زمزمه‌های مصنوعی تعبیه کرده چرا که بنا به گفته این شرکت خودروسازی، بسیار مهم است که سرنشینان مرسدس از صدای هشدار منتشر شده در فضای بیرون، آزرده‌خاطر نشوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.