مدیرعامل اسبق سایپا در گفت‌وگو با «پیشرانه» عنوان کرد:

پیشرانه- مدیرعامل اسبق سایپا گفت: واردات خودرو دست دوم به‌شرط واردات بدون انتقال ارز و همچنین پر کردن خلأهای موجود در صنعت خودرو می‌تواند کمک‌کننده باشد.

پیشرانه- مدیرعامل اسبق سایپا گفت: واردات خودرو دست دوم به‌شرط واردات بدون انتقال ارز و همچنین پر کردن خلأهای موجود در صنعت خودرو می‌تواند کمک‌کننده باشد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سعید مدنی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر خودروهای تجاری افزود: یکی از اشکالات موجود در خودروها نبود برنامه‌ریزی در این حوزه است درصورتی‌که می‌توان با برنامه‌ریزی نسبت به واردات خودرو دست دوم به‌صورت کوتاه‌مدت اقدام کرد و این فرصت تولید را به خودروسازان داخلی خواهیم داد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تنها در صورت کمبود، به اخذ تصمیم‌هایی همچون واردات خودرو دست دوم اقدام می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون خودروهای تجاری و سواری مغفول مانده درصورتی‌که می‌توان با واردات این دسته از خودروها فرصت‌ها را به خودروسازان داخلی بازگرداند این در حالی است که هم‌اکنون بخش زیادی از قطعات خودروهای تجاری از طریق واردات تأمین می‌شود و قدرت تولید و داخلی سازی این خودروها در داخل کشور ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

این کارشناس صنعت خودرو با تأکید بر ضرورت افزایش و تقویت داخلی سازی گفت: هم‌اکنون ظرفیت تولید خودرو به‌اندازه کافی در صنعت خودرو وجود دارد و در صورت حمایت نیازی به واردات نیست مگر آن‌که واردات دست‌دوم‌ها به‌صورت مقطعی و بدون تأمین ارز انجام شود در این شرایط به خودروسازان داخلی لطمه‌ای وارد نخواهد آمد.

مدیرعامل اسبق سایپا تأکید کرد: ماشین‌آلات راه‌سازی و تجاری که در حال حاضر تولید نمی‌شود بهترین گزینه برای واردات خودروهای دست دوم هستند اما درعین‌حال باید کنترل‌های لازم در این زمینه صورت گیرد تا مستهلک نباشد و قابلیت بازسازی نیز داشته باشد.

سعید مدنی ادامه داد: اگر ارز مناسب در خارج کشور وجود داشته باشد و فشاری به درآمد ارزی وارد نشود، واردات خودروهای دست دوم به‌شرط آن‌که خلأهای داخلی را پر کند و درعین‌حال جای محصولات داخلی را نیز نگیرد، می‌تواند به تعادل بازار و همچنین صنعت خودرو کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.