دو سال پیش فورد یک مدی به نام همسایه خوب را به سیستم اگزوز موستانگ اضافه کرد تا این خودروی کوپه هشت سیلندر هنگام روشن شدن باعث وحشت همسایه‌ها نشود. از این حرکت فورد استقبال بسیاری شد، به این دلیل که سیستم اگزوز موستانگ به دلیل بهره بردن از سوپاپ‌های فعال برای تولید صدا، می‌توانست اکوی بسیار زیادی را ایجاد کند که قطعا باعث وحشت اطرافیان و همسایه‌ها می‌شد.

به گزارش خودرونویس، اما مرسدس بنز به تازگی اقدامی مخالف با فورد را در محصولات AMG خود انجام داده است. این سیستم Emotion استارت نام دارد و تمامی محصولات AMG این برند از این پس به آن مجهز خواهند بود. عملکرد این سیستم بدین صورت بوده که با فشردن کلید استارت، صدای بلندتری از اگزوز محصولات این کمپانی برای جلب توجه بیشتر تولید می‌شود.
نصب سیستم استارت احساسی روی محصولات جدید AMG

اما این سیستم استارت احساسی مرسدس چگونه کار می‌کند؟ برای فعال کردن آن باید قبل از فشردن کلید استارت، شیفتر دنده پشت فرمان را نگه داشت تا این سیستم فعال شود و تمامی صفحات اگزوز در راستای تولید صدایی بلندتر فعال می‌شوند. ضمن اینکه دور موتور پس از روشن شدن در این حالت نیز کمی بالاتر از حالت استاندارد می‌رود. در این حالت دور موتور به جای رسیدن به 1800، تا 2100 دور بر دقیقه نیز بالا می‌رود.

نتیجه نصب این سیستم، صدای به مراتب بلندتر از اگزوز به هنگام روشن کردن خودرو است که قطعا حال شما را به عنوان راننده سر جا می‌آورد، اما ممکن است بسیاری از همسایه‌ها از شنیدن این صدا وحشت زده شوند، پس مطمئن شوید که آنها آمادگی شنیدن این صدا را دارند!

در حالی که استارت احساسی ویژگی جالبی است که مرسدس روی محصولات AMG خود نصب کرده، اما باید پذیرفت که نصب چنین سیستمی روی خودروهای الکتریکی و بیشتر هیبریدی‌ها ممکن نیست. بدین ترتیب از یک دهه آینده باید به سکوت استارت خودروهای پاک عادت کرد!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.