عموم رانندگان می دانند که فیلتر هوای پیشرانه خودرویشان باید به طور منظم تعویض شود اما بسیاری تعویض به موقع فیلتر هوا را نادیده می گیرند یا با زمان مناسب برای تعویض آشنا نیستند. در این نوشتار قصد داریم علاوه بر معرفی نقش فیلتر هوا در خودرو، زمان مناسب برای تعویض آن را نیز مشخص کنیم.
نقش فیلتر هوا در خودرو چیست؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، تمیز نگه داشتن فیلتر هوا باعث تمیز ماندن پیشرانه اتومبیل و جلوگیری از نفوذ ذرات آلودگی می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که فیلتر هوا نباید به قدری متراکم باشد که توان مکش پیشرانه را کاهش دهد. یکی از نکات کلیدی فیلتر هوا در همینجا مشخص شد، به صورتی که اگر فیلترهوا به موقع تعویض نشود، تجمع آلودگی ها باعث کاهش توان مکش خواهد شد در نتیجه عبور هوا از میان ذرات آلودگی ها سخت تر خواهد شد.

نتیجه این پدیده مکش بیشتر پیشرانه برای دریافت حجم یکسان هوا خواهد بود بنابراین عملکرد دریچه گاز و مصرف سوخت نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. توصیه می شود که در هنگام تعویض فیلتر هوا داخل آن باد گرفته نشود چرا که فشار زیاد باد باعث کاهش کارایی فیلتر هوا هوا شده و عمل فیلتر شدن هوا به درستی صورت نخواهد گرفت.

پیشنهاد می شود اگر در مناطق پر گرد و غبار زندگی می کنید فیلتر هوا هر 5000 کیلومتر تعویض شود اما در هوای معمولی فیلتر هوا تا 7 الی 10 هزار کیلومتر نیز می تواند به صورت مناسبی عملکرد خود را انجام دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.