نماینده ساری در مجلس با تاکید بر توان مهندسی ایران‌خودرو در طراحی محصول تارا گفت: این خودروساز با طراحی و تولید خودرویی با سطح داخلی سازی بالا، ثابت کرد که به خوبی توانسته خود را با شرایط پسا تحریم هماهنگ کند.

علی بابایی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم با تاکید بر توان مهندسی ایران‌خودرو در طراحی محصول تارا گفت: این خودروساز با طراحی و تولید خودرویی با سطح داخلی سازی بالا، ثابت کرد که به خوبی توانسته خود را با شرایط پسا تحریم هماهنگ کرده و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت ساخت داخل ثابت قدم باشد.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از شرکت ایران خودرو در آذرماه امسال اظهار کرد: در جریان بازدیدی که چندی پیش به همراه اعضای فراکسیون کارگری از این خودروساز و خطوط تولید آن داشتیم، از خودروی تارا نیز بازدید کردیم. این خودرو با داشتن ظاهری زیبا و امکاناتی مطابق با خودروهای روز دنیا که آزمون‌های بین المللی خودرو را گذرانده است، می تواند رقیب خوبی برای خودروهای هم کلاس خود در بازار باشد.

وی با اشاره به عمق داخلی سازی خودروی تارا، خاطرنشان کرد: همکاری خوبی که میان ایران خودرو، وزارت صمت و شرکت های قطعه ساز صورت گرفت، منجر به خلق اتفاقی نو در صنعت خودروسازی کشور شد و آن هم داخلی سازی قطعاتی بود که تا پیش از این با مبالغ بالا از کشورهای خارجی خریداری می شد؛ اما امروز این قطعات در داخل کشور تولید شده و بر روی محصولات داخلی قرار می گیرند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: این اتفاق موجب می شود تا علاوه بر قطع وابستگی به کشورها و شرکای خارجی که پس از تحریم های ظالمانه آمریکا از کشور خارج شدند، از خروج مبالغ بسیار بالای ارز از کشور نیز جلوگیری شود، به خصوص در شرایطی که در یکی از حساس ترین دوران اقتصادی و سیاسی کشور قرار داریم.

وی با بیان این‌که افزایش تولید خودرو می تواند بر اقتصاد کشور تاثیرات مثبتی بگذارد، تصریح کرد: با وجود افزایش تولیدات شرکت های بزرگ خودروسازی مانند ایران خودرو، همچنان شاهد میزان بالای تقاضا در بازار که البته بخشی از آن تقاضای کاذب است، هستیم. با افزایش تولید به خصوص خودروهای به روزتر، مانند تارا، می توان پاسخ مناسب تری به تقاضای واقعی بازار داد، ضمن اینکه افزایش تولید، منجر به کاهش قیمت خودرو در حاشیه بازار و نزدیک شدن قیمت ها به نرخ کارخانه نیز خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که صنایع خودروسازی از شریان های اصلی حیات کشور محسوب می شوند و نقش بسزایی در اشتغالزایی و تولید ناخالص ملی دارند، گفت: خودروسازی از جمله اولین صنایعی بود که هدف تحریم ها قرار گرفت و آن هم به علت نقش پر رنگ آن در صنعت کشور است، با این وجود، خودروسازان به خوبی توانستند شرایط تهدید را به فرصت بدل کنند و امروز شاهد شکوفایی خودروسازانی مانند ایران خودرو در عرصه های مختلف از جمله تولید خودرویی با پلتفرمی داخلی هستیم که اجزای تشکیل دهنده آن نیز به دست مهندسان و صنعتگران داخلی ساخته و پرداخته شده است.

وی در پایان با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری درباره توجه به اقتصاد داخلی و درون زا بودن صنعت کشور، تصریح کرد: توجه به پرورش توان و ظرفیت های داخلی موجب شده تا امروزه نه تنها خودروسازان، بلکه صنایع مرتبط با خودروسازی نیز به خودکفایی قابل توجهی دست یابند، تا جایی که امروز شاهد هستیم قطعات، محصولات و مجموعه هایی در کشور و با استفاده از توان داخل تولید می شود که تا پیش از این با صرف هزینه های گزاف از کشورهای خارجی خریداری و تامین می شد. بی شک پیشرفت صنایع کشور و به خصوص خودروسازی و زنجیره آن حاصل تلاش جمعی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه توجه به درون‌زا بودن در کنار برون‌گرا بودن اقتصاد کشور است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.