یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: قیمت دلار در آستانه شب عید تغییر محسوسی نخواهد کرد و ممکن است با افزایش میزان تقاضا قیمت خودروهای چینی تا پنج درصد افزایش یابد.

به گزارش خودروتک ، به نقل از تجارت نیوز، یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودروهای چینی گران خواهد شد؟ گفت: چنانچه اتفاق خاصی در حوزه سیاست‌های ارزی رخ ندهد، قیمت خودروهای چینی هم گران نخواهد شد. آنچه که به نظر می‌رسد قیمت دلار در آستانه شب عید تغییر محسوسی نخواهد کرد. ممکن است با افزایش میزان تقاضا قیمت خودروهای چینی تا پنج درصد افزایش یابد.

بابک صدرایی افزود: هرگز قیمت خودروها مثل سال گذشته دو برابر نخواهد شد. ممکن است تا سال آینده قیمت خودروهای چینی به دلیل عدم واردات کمی نوسان داشته باشد؛ چرا که بازار دیگر توان افزایش چند باره قیمت‌ها را ندارد.

او با اشاره به باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو هم اظهارکرد: به نظر می‌رسد تا زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران پا برجا باشد، واردات خودرو آزاد نخواهد شد. با توجه به مساله محدودیت‌های ارزی نیز فعلا سیاست دولت هم توقف ثبت سفارش خودروهای خارجی است.

صدرایی همچنین درباره تولید خودروهای مشترک با کشورهای همسایه اظهار کرد: تولید خودروهای مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه مساله‌ای جدی است. اما این برنامه حداقل تا سال آتی منتفی است. تا زمانی که وزارت صنعت از وزارت بازرگانی تفکیک نشود و همچنین اقدامات قانونی آن اجرا نشود نمی‌توان خودروی مشترکی را تولید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.