این روزها به طور پیوسته اخباری به بازار خودرو می رسد که می توان امیدوار بود در آینده نزدیک سرعت حرکت قیمت خودرو در مسیر کاهشی افزایش پیدا کند. از سال گذشته که بازار با کاهش عرضه و جهش قیمت رو به رو شد، تاکنون حجم عرضه خودرو صفر کیلومتر به بازار در حد و اندازه کنونی نبوده است. عرضه خودرو مهمترین عاملی است که بازار را متعادل و زمینه کاهش اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه را فراهم می آورد.

به گزارش خودروتک، معامله خودروهای صفر کیلومتر پرتقاضا در بازار اکنون در وضعیت نیمه رکود به سر می برد. البته علت آن نیز مشخص است. تقاضای مصرفی یعنی بخش واقعی تقاضا که قصد خرید خودرو برای استفاده و نه کسب سود را دارد، سیگنال هایی دریافت کرده که قیمت خودرو می توان در روزهای پیش رو کاهش بیشتری پیدا کند. به همین دلیل این بخش ازتقاضا فعلا بیشتر در حال قیمت گرفتن از بازار و رصد قیمت ها است.

همانگونه که عنوان شد عرضه خودرو مهمترین عامل کاهش قیمت خودرو در بازار به حساب می آید. عرضه کافی ابزار دلالان یعنی خودروهای در دست آنها را از کار انداخته و به دلالان برای اعلام قیمت های پرت و دلخواه بالاتر فضا نمی دهد. این روزها اخبار خوبی از دو خودروساز بزرگ کشور در خصوص افزایش سرعت تکمیل خودروهای ناقص و عرضه آنها به بازار به گوش می رسد.

در تازه ترین اخبار از این دست اعلام شد که ایران خودرو توانسته بیش از 20 هزار دستگاه خودرو ناقص را در هفت تا 10 روز اخیر تکمیل کرده و به مشتریان خود تحویل دهد. احتمال اینکه بخشی از این عرضه سنگین توسط مشتریان برای فروش به بازار عرضه شود بسیار زیاد است.

از سوی دیگر قوه قضاییه و نهادهای ذی ربط به طور جدی در هفته های اخیر وارد فرآیند برخورد با مافیای خودرو شده اند و این مساله به سهم خود می تواند اثر مثبتی روی کاهش قیمت خودرو داشته باشد.

از طرف دیگر با مجموعه روند کاهشی چند ماه اخیر، خودرو اهمیت خود را به عنوان یک کالای مناسب خرید برای کسب سود تا حد زیادی از دست داده است و همین مساله باعث شده تا جریان نقدینگی مخرب وارد بازار خودرو نشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.