فراری SF90 اولین خودروی این شرکت ایتالیایی است که از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده می‌کند. قدرت این موتور به‌صورت مجموع نزدیک 990 اسب بخار است. این خودرو 0 تا 100 را در 2.6 ثانیه. 0 تا 200 را در مدت 6.7 ثانیه طی می‌کند که یک‌زمان حیرت‌انگیز محسوب می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی بر روی 240 کیلومتر بر ساعت تنظیم‌شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، صنعت خودروسازی پرشده از مدل‌های متفاوت اما به‌طور حتم تنها ابر ماشین‌هایی مانند بوگاتی یا کویینزگ هستند که تبدیل به آرزوی میلیون‌ها انسان می‌شوند.

این خودروها با ظاهرهای فوق‌العاده و توان حیرت‌انگیز و البته قیمت‌های نجومی‌شان نظر هر انسانی را به خودشان جلب می‌کنند.

Ferrari SF90 Stradale

مگر می‌شود که از بهترین خودروها نام برد و حداقل یک خودرو از برند فراری در فهرستمان نباشد. این ابر خودرو سال 2019 معرفی شد و فراری وعده داد که ان را در سال 2020 به‌صورت سفارشی عرضه خواهد کرد. این خودرو در حال حاضر آخرین پرچم‌دار فراری هست. این ابر خودرو قیمتی نزدیک به 630 هزار دلار دارد که به‌خوبی به کلاس ان اشاره می‌کند. موتور مورداستفاده در این خودرو سال گذشته بهترین موتور 8 سیلندر جهان انتخاب شد. البته این خودرو از باتری‌هایی استفاده می‌کند که این به معنای این است که این خودرو به‌صورت برقی بنزینی است. این خودرو اولین خودروی این شرکت ایتالیایی است که از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده می‌کند. قدرت این موتور به‌صورت مجموع نزدیک 990 اسب بخار است. این خودرو 0 تا 100 را در 2.6 ثانیه. 0 تا 200 را در مدت 6.7 ثانیه طی می‌کند که یک‌زمان حیرت‌انگیز محسوب می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی بر روی 240 کیلومتر بر ساعت تنظیم‌شده است. بدون شک SF90 جزو بی‌نظیرترین خودروهای تولیدشده فراری تا به امروز بوده است.

Koenigsegg Gemera

واقعاً هرچه از این خودرو بگوییم بازهم کم است. انصافاً این خودرو بهترین خودروی معرفی‌شده در سال 2019 است. این خودرو از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که می‌توانند درمجموع 1100 اسب بخار توان تولید کنند اما این پایان این قضیه نیست و باید به این مجموعه یک موتور 2 لیتری سه سیلندر با دو توربو نیز اضافه کرد که توان ان به 600 اسب بخار می‌رسد. بنابراین مجموع توان این خودرو به 1700 اسب بخار می‌رسد. این خودرو 0 تا 100 را می‌تواند در 1.9 ثانیه طی کند که به‌این‌ترتیب باید لقب سریع‌ترین خودروی سال 2020 را به آن بدهیم. حداکثر سرعت این خودرو به 400 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کارخانه سازنده این خودرو قرار است تنها 300 مدل از این خودرو را بسازد البته قیمت این خودرو چیزی نزدیک به 1.7 میلیون دلار است.

Bugatti Chiron Pur Sport

بوگاتی. تنها خودروی تاریخ که از یک موتور 16 سیلندر استفاده می‌کند. این خودرو لقب سریع‌ترین خودروی تاریخ را در اختیار دارد. البته این خودرو یک نمونهٔ خاص از شیرون است که قرار است زیر 100 نمونه از آن تولید شود. این خودرو از یک موتور 16 سیلندر با حجم 8 لیتری استفاده می‌کند که درمجموع می‌تواند 1500 اسب بخار نیرو تولید نماید. البته شیرون سنگین‌ترین ابر خودرو جهان نیز هست که دلیل اصلی وزن بالای ان به وزن موتوران برمی‌گردد. قیمت این خودرو به 3.5 میلیون دلار می‌رسد.

Koenigsegg Jesko

دوباره یک خودرو از کویینزگ. بدون شک کویینزگ را باید در کنار بوگاتی به‌عنوان سلاطین ابر خودروهای جهان لقب داد. این خودرو از ازلحاظ طراحی دینامیکی جزو پیشرفته‌ترین نمونه‌ها است.  به‌طورحتم این خودرو یک شاهکار مهندسی است. موتور این خودرو از مجموع دو موتور یکی الکتریکی و یک بنزینی تشکیل‌شده است. موتور بنزینی این خودرو یک نمونهٔ 5 لیتری 8 سیلندر دو توربویی است که می‌تواند 1280 اسب بخار نیرو تولید کند. در کنار این موتور باید یک موتوربرقی با توان 320 اسب بخارا نیز اضافه کرد که مجموع توان این خودرو را به 1600 اسب بخار می‌رساند. این خودرو از یک بدنهٔ فیبر کربنی استفاده می‌کند و همچنین از یک جعبه‌دندهٔ 9 سرعتِ خودکار استفاده می‌کند. قیمت این خودرو چیزی در حدود 2.8 میلیون دلار است.

Lamborghini Sian FKP 37

 اما نوبت می‌رسد به جانشین بر حق VENENO. لامبورگینی نزدیک 2 سال پیش این خودروی فوق العاده را معرفی کرده البته این خودرو بر خلاف SIAN معمولی یک نمونهٔ برقی محسوب می‌شود که به‌صورت کاملاً سفارشی تولید و عرضه می‌شود. این خودرو طراحی کاملاً خشمگینانه تری نسبت به خودروهای دیگر لامبورگینی به خود می‌بیند. البته که کاملاً طبیعی هم به نظر می‌رسد چراکه این خودرو باید لقب پرچم‌دار خودروهای لامبورگینی در سال 2020 را همراه خود داشته باشد. این خودرو درزمینهٔ توان یک غول تمام‌عیار محسبوب می‌شود چراکه از یک موتور 12 سیلندر با حجم 6.5 لیتری استفاده می‌کند. در ضمن به موتور فوق باید یک موتوربرقی دیگر را نیز اضافه کنیم تا درمجموع 820 اسب بخار نیرو در اختیار این گاو خشمگین قرار بگیرد. از شایعات پیرامون این ابر خودرو پیداست که لامبورگینی قصد دارد تنها 63 مدل از این خودرو را تولید کند. قیمت این خودرو نزدیک 4 میلیون دلار تعیین‌شده است که فوق‌العاده بالا به نظر می‌رسد.

Pininfarina Battista

چه کسی گفته ایتالیایی‌ها بلد نیستند ماشین برقی ان هم بارنگ و روی یک ابر ماشین بسازند. ظاهراً یک خودروساز ایتالیایی دست به این کار زده و صدالبته که این کار را فوق‌العاده و به نحو احسن انجام داده است.  این خودرو از یک موتور توانمند الکتریکی 1900 اسب بخاری استفاده می‌کند. البتهمه به لطف ایرودینامیک فوق‌العاده این خودرو توان شتاب گیری 0 تا 100 آن زیر 2 ثانیه است. قیمت این خودرو فوق‌العاده بیش از 3 میلیون دلار است. این خودرو کاملاً به‌صورت سفارشی تولید خواهد شد.

McLaren Speedtail

تا قبل از این خودرو مک لارن سنا پرچم‌دار قابل این کمپانی بود اما حالا قرار است این‌ ابر خودرو جای پادشاه را بگیرد. مهندسین مک لارن ادعا دارند که در ساخت این خودروی جذاب از خودروی فرمول یکی خود الگو برداشته‌اند. در ظاهر این خودرو جذابیتی است که تابه‌حال نمونهٔ آن را در هیچ خودروی دیگری ندیده بودیم. البته این خودرو اشتراکاتی با مدل 720s نیز دارد که به بخش موتور ان برمی‌گردد. این خودرو از یک موتور 8 سیلندر با حجم 4 لیتری استفاده می‌کند که با استفاده از سیستم هیبریدی می‌تواند 1036 اسب بخار نیرو تولید کند. این خودرو نهایت سرعت خود را به 402 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این خودرو درزمینهٔ شتاب گیری یک غول تمام‌عیار محسوب می‌شود و می‌تواند 0 تا 100 را زیر 2.5 ثانیه طی کند و 0 تا 200 را هم در زیر 10 ثانیه طی نماید. از این خودرو قرار است صرفاً 106 مدل تولید شود. قیمت این خودرو از طرف مک لارن 2.2 میلیون دلار تعیین‌شده است.

SSC Tuatara

این خودرو آخرین مورد این لیست است و صدالبته یکی از بهترین مدل‌های این لیست نیز هست. این غول تمام‌عیار نیز از دو موتور یکی برقی و دیگری بنزینی استفاده می‌کند. موتور بنزینی این خودرو می‌تواند 1350 اسب بخار نیرو تولید نماید. موتوربرقی این خودرو می‌تواند 400 اسب بخار نیرو تولید نماید. با این حساب مجموع نیروی این خودرو به 1750 بخار می‌رسد. قابل به ذکر است که موتور بنزینی این خودرو یک مدل 8 سیلندر 5.9 لیتری است. از این خودروی معرکه تنها 100 نمونه ساخته خواهد شد. گفتنی است قیمت این خودرو بیش از 2 میلیون دلار خواهد بود.

همیشه جذاب‌ترین خودروها گران‌ترین ان ها هستند. تمام خودروهای این لیست بی‌نهایت جذاب و توانمند هستند و هوش را از سر هرکسی می‌ربایند. باید دید که باعرضهٔ این خودروها کدام‌یک فاتح بی‌چون‌وچرای جاده‌ها در 2020 خواهند بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.