اقتصاد نیوز : پروفسور کلاین پس از بیرون آمدن از کابین اتومبیل گفت: “این سفر دوره جدیدی را برای وسایل نقلیه حمل و نقل دوگانه آغاز می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارم نیوز نوشت، خودروی پرنده جدید توانست اولین پرواز آزمایشی بین شهری خود را با موفقیت به سرانجام رساند.

رویای اتومبیل پرنده به واقعیت تبدیل شد. Air Car نام اولین خودرو پرنده‌ای است که در کمتر از سه دقیقه از یک وسیله نقلیه زمینی به هواپیما تبدیل می‌شود و اولین پرواز بین شهری خود را با حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت (۱۰۳ کیلومتر) در ارتفاع ۸۲۰۰ فوت و برای مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۰۰ مایل) انجام داد.

خودروی Air Car تا سال آینده در زمین و هوا دیده می‌شود
رویای مخترع این مدل اتومبیل پس از اتمام اولین پرواز بین شهری در اسلواکی، واقع در ۳۵ دقیقه از فرودگاه بین المللی نیترا تا فرودگاه بین المللی براتیسلاوا به حقیقت پیوست. هواپیما پس از فرود در کمتر از سه دقیقه با یک دکمه به اتومبیل اسپرت تبدیل شد. مخترع اتومبیل پروفسور استفان کلاین و بنیانگذار آنتون زاژاک بعداً اتومبیل را به مرکز شهر براتیسلاوا رساندند. پروفسور کلاین پس از بیرون آمدن از کابین اتومبیل گفت: “این سفر دوره جدیدی را برای وسایل نقلیه حمل و نقل دوگانه آغاز می‌کند. “

آنتون زاژاک، بنیانگذار شرکت اسلواکی کلاین ویژن، که این ماشین را تولید کرده، گفت: “Air Car، تخیلات علمی را به واقعیت تبدیل کرده است. “

این خودرو پرنده شامل یک ملخ ثابت و یک سایبان بالستیک و به موتور BMW مجهز است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. Air Car دارای بال‌هایی است که باز می‌شود و یک فن در عقب دارد و بال‌ها در زمان سفر جاده‌ای تا می‌شوند. وزن این خودروی دو نفره ۲۴۲۵ پوند است و می‌تواند تا ۴۴۰ پوند بار اضافی در هر سفر حمل کند.

توسعه دهندگان تأیید کرده اند که Air Car که اکنون بیش از ۴۰ ساعت پرواز آزمایشی از جمله پیچش شدید و آزمایشات پایداری و قدرت مانور را تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری به پایان رسانده، برای سفر‌های تفریحی و به عنوان تاکسی پرنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است که قیمت خودروی آینده مشخص نشده، اما حداکثر تا سال آینده می‌توان آن را در هوا و جاده‌ها مشاهده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.