نایب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو ضمن اشاره به افزایش 8 تا 10 درصدی قیمت خودرو در بازار، نوسانات شدید نرخ ارز را موجب رکود و بلاتکلیفی بازار خودرو دانست.

 

نعمت‌الله کاشانی نسب در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: خرید و فروش در بازار خودرو به طور تقریبی به صفر رسیده است.

 

وی افزود: دارندگان خودرو و خریداران در حال حاضر جسارت انجام هیچ گونه معامله‌ای را ندارند و این وضعیت ناشی از نوسان نرخ دلار است.

 

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه بازار در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد، گفت: فروشندگان خودرو و خریداران برای هر نوع خرید و فروشی دست نگه‌داشته‌اند و در انتظار ثبات نرخ ارز و تعیین تکلیف قیمت‌ها در بازار به سر می‌برند.

 

کاشانی نسب ضمن اشاره به افزایش 8 تا 10 درصدی بهای انواع خودرو از جمله خودروی سمند در بازار گفت: افزایش قیمت‌ها بی‌فایده و در حد حرف است زیرا هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌گیرد و این امر تنها ناشی از روند صعودی نرخ ارز است.

 

وی با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودرو ملاکی برای تعیین قیمت‌ها در بازار نیست و نوسان شدید قیمت خودرو در سه هفته اخیر، افزایش 15 میلیون تومانی پژو 206 را به همراه داشته، تصریح کرد: پژو 206 تیپ 2 در حال حاضر با قیمت 140 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 5 با قیمتی حدود 170 میلیون تومان عرضه می‌شود اما هیچ گونه خرید و فروشی صورت نگرفته است.

 

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در خصوص قیمت خودروی پراید گفت: خودروی پراید به طور کلی قیمت 73 میلیون تومان و 87 میلیون تومان در انواع مدل‌ها را تجربه کرده است.

 

کاشانی نسب تاکید کرد: بازار تمامی کالاها همواره از نوسان شدید نرخ ارز متاثر می‌شوند به نحوی که این نوسانات موجب حاکمیت رکود و بلاتکلیفی بر بازار از جمله بازار خودرو می‌گردد.

 

وی با تاکید بر اینکه ثبات نرخ دلار با هر مبلغی منجر به تعیین و ثبات قیمت خودرو می‌شود، این امر را موجب بازگشت بازار به روال عادی خرید و فروش دانست و افزود: تداوم نوسان نرخ ارز، وضعیت بازار و قیمت‌ها را غیرقابل پیش‌بینی نموده است.

 

کاشانی نسب با اشاره به قیمت لحظه‌ای خودرو در بازار گفت: هیچ ثباتی در بازار خودرو مشاهده نمی‌شود و قیمتی در بازار در دسترس نیست به این معنا که شاهد تغییر بی‌ضابطه و مدام قیمت‌ها در بازار هستیم.

 

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در پایان خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز بر تمامی مشاغل و کالاها تاثیر منفی داشته اما خودرو به دلیل در معرض دید بودن و دسترسی همگانی مشهودتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.