دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در رابطه با تکمیل خودروهای ناقص آنهم به دستور رئیس کل سازمان بازرسی، گفت: شاید با دستور سازمان بازرسی توافقاتی با بانک مرکزی برای رفع تأمین ارز قطعات وارداتی انجام شده است.

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیراً رئیس سازمان بازرسی در نشست بررسی مشکلات خودرو‌های ناقص و تجاری مستقر شده در پارکینگ خودروسازان با حضور مدیران دو شرکت خودروساز مطرح، معاونان بانک مرکزی، گمرک و مدیرانی از ناجا، محیط زیست، استاندارد خطاب به خودروسازان گفته است” طی دو هفته همه خودرو‌های مستقر در پارکینگ‌ها که مشکلاتشان مطرح شده را در راستای ایفای تعهدات خودروسازان باید به متقاضیان عرضه و نتیجه آن به سازمان بازرسی کل کشور گزارش شود.”

فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اخیراً مجوز گمرک اختصاصی ایران‌خودرو اخذ شده است و به شکل حمل‌ونقل ریلی نیز خودرو‌ها حمل خواهند شد گفت: ان‌شاءالله تا آخر آذر خودرو‌ها از پارکینگ فروش خارج می‌شود.

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از کفی‌های مخصوص حمل و نقل خودرو در کشور، به مشکلات مطرح شده از سوی سازمان محیط زیست در خصوص ساندرو‌های تولیدی که از قطعات منفصله مستقر در گمرک صورت پذیرفته بود، اشاره کرد.

مازیار بیگلو به عنوان دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در خصوص کسری قطعات خودروهای ناقص به ارائه توضیحاتی پرداخت و  گفت: عمده کسری قطعات خودروهای ناقصی متوجه قطعه سازان داخلی نیست و اکثر آنها در تأمین ارزی مشکل دارند.

وی با بیان اینکه عمده کسری قطعات خودروهای ناقص مربوط به کاتالیست ، مولتی مدیا و قطعات الکترونیکی است، افزود: تأمین این قطعات مشکلات ارزی دارد و همین امر هم باعث شده تا خودروسازان نتوانند این قطعات را به موقع به خط تولید برسانند.

بیگلو در رابطه با تکمیل خودروهای ناقص آنهم به دستور رئیس کل سازمان بازرسی، گفت:  شاید با دستور سازمان بازرسی توافقاتی با بانک مرکزی برای رفع تأمین ارز قطعات وارداتی انجام شده تا با ارسال آنها به خط تولید خودروهای ناقص تکمیل و روانه بازار شوند.

وی اضافه کرد: اما باید این نکته را متذکر شوم که هنوز قطعه ساز داخلی در تأمین ارز مشکل داشته و بانک مرکزی هیچ همکاری با ما ندارد و نبود ارز را بهانه عدم تخصیص ارز مطرح می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.