وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شرکت خودروسازی تویوتا برای حل و فصل اتهامات خود مبنی بر عدم رعایت قوانین مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای، قرار است ۱۸۰ میلیون دلار به دولت آمریکا پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت خودروسازی تویوتا برای حل و فصل اتهامات خود مبنی بر عدم رعایت قوانین مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای، قرار است 180 میلیون دلار به دولت آمریکا پرداخت کند.

 

بر اساس این گزارش، قوانین آمریکا شرکت های خودروساز را ملزم به گزارش مشکلات مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای توسط خودروها می کند.

جفری بوسرت کلارک، معاون دادستان کل آمریکا در بیانیه ای گفت: تویوتا بهای بدرفتاری خود را با مجازات مدنی 180 میلیون دلاری و توافق برای رفع احکام می پردازد تا اطمینان حاصل کند که تخلفات آن دیگر تکرار نمی شود.

پیش از این، دیگر شرکت های خودروسازی برتر جهان نیز با جریمه های مشابهی مواجه شده اند.

شرکت آلمانی دایملر، مالک برند مرسدس بنز، اخیراً پس از ادعای دولت آمریکا مبنی بر اینکه این شرکت خودروهای دیزلی خود را طوری طراحی کرده تا با تقلب آزمایش های آلودگی هوا را پشت سر بگذارند، با پرداخت 1.5 میلیارد دلار به عنوان جریمه موافقت کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.