بخش مطبوعاتی کمیته دولتی صنعت دفاعی ازبکستان از راه اندازی خط تولید خودروهای زرهی «قلقان» در این کشور خبر داد.
راه اندازی خط تولید خودروهای زرهی «قلقان» در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بخش مطبوعاتی کمیته دولتی صنعت دفاعی ازبکستان اعلام کرد: خط تولید خودروهای زرهی «قلقان» که به دست متخصصان این کشور طراحی شده است، آغاز به کار کرد.

بر اساس گزارش کمیته دولتی صنعت دفاعی ازبکستان، این خودرو زرهی تمام آزمایشات عملی نمایندگان نیروهای امنیتی و سازمان‌های مربوط دولتی این کشور را طی کرده است.

کارشناسان مطابقت مشخصات تاکتیکی- فنی این خودرو زرهی با تقاضای نیروهای مسلح و استانداردهای بین المللی شناخته شده را تایید کردند.

پیش از این اعلام شده بود که در شهر «نورافشان» خط تولید فن آوری‌های نظامی و ویژه‌ای راه اندازی شد. طرح مربوطه به ارزش 55 میلیون دلار در اوایل سال جاری میلادی به رئیس جمهور ازبکستان ارائه شده است و قرار است این طرح با همکاری بانک ملی ازبکستان و شرکت Nurafshon-Maxsus-Texnika اجرایی شود.

برنامه ریزی شده بود که در مرحله اول 100 دستگاه خودرو زرهی «ترلان» و «قلقان» در سال تولید شود. خودرو زرهی «ترلان» جهت انجام ماموریت‌هایی مانند حمایت و هدایت کاروان، انتقال زخمی‌ها، اکتشافات مهندسی، عناصر رادیواکتیو، شیمیایی و زیست شناسی در نظر گرفته است.

خودرو زرهی «قلقان» برای انجام ماموریت‌هایی مانند انتقال نظامیان و خروج زخمی‌ها از میدان جنگ، همچنین انتقال بار، انجام اکتشافات، انجام عملیات ویژه برای تامین امنیت شهرها (اماکن مسکونی) در نظر گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.