این روزها با افزایش قیمت قطعات خودرو، میزان حساسیت رانندگان بر روی تصادفات جزئی نیز افزایش یافته است و در بسیاری موارد، رانندگان پس از وقوع تصادف، با امتناع از جا به جا کردن خودروهای تصادفی، باعث تشدید ترافیک و مسدود شدن راه ها می شوند. حالا در راستای کاهش این مشکل پلیس توضیحاتی را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

به گزارش خودروتک ، سرهنگ غلامعلی شرق رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز: در تصادفات خسارتی، شرکت‌های بیمه‌گر وسایل نقلیه مسبب حادثه که در زمان وقوع تصادف دارای بیمه نامه شخص ثالث معتبر هستند و در صورتی که بین طرفین حادثه، اختلافی وجود نداشته باشد، موظفند خسارت وارده را تا سقف ۹۰ میلیون ریال بدون نیاز به ترسیم کروکی پرداخت کنند.

سرهنگ شرق خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند جهت جبران خسارت در اینگونه تصادفات رانندگی بدون نیاز به حضور پلیس، به شرکت بیمه‌گر وسیله مسبب حادثه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در تصادفات رانندگی که میزان خسارت بیش از ۹۰ میلیون ریال است و یا طرفین تصادف در خصوص مسبب حادثه اختلاف نظر دارند باید خودرو را به سمت گوشه خیابان هدایت کرد و مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در کمترین زمان ممکن به محل اعزام و در بازدید از صحنه تصادف اقدامات لازم را به عمل آورند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در پایان از رانندگان درخواست کرد در هنگام وقوع تصادف تا زمان حضور کارشناسان پلیس راهور در صحنه، سعه صدر و خونسردی خود را حفظ کرده و با پلیس همکاری لازم را به عمل آورند.

اینکه خودرو بی‌کیفیت بوده، جاده ناایمن بوده، شما دقت کافی را نداشته‌اید و یا حتی طرف مقابلتان بی‌احتیاطی کرده، محل مناقشه در صحنه تصادف نیست. در مقابل دادوفریادها خود را کنترل کنید. شاید این یک تکنیک باشد که طرف مقابل برای تقصیرکار نشان دادن شما استفاده می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.