بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت در روز جاری (شنبه، بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) حاکی از رکودی عمیق و سکوتی عجیب است و تقریبا هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

بازار اتومبیل‌های خارجی در حدود چهار سال گذشته شب عید خوبی نداشته، اما به‌طور معمول بعد از تعطیلات نوروزی بازار بار دیگر فعالیت خود را آغاز می‌کرد و اندکی رونق شاهد بود.

اما امسال برخلاف سال‌های گذشته، فعالان بازار اعلام می‌کنند که بازار در خواب عمیق زمستانی خود باقی مانده و حتی تلفن‌های نمایشگاه‌ها زنگ نمی‌خورد.

«کوروش طواحن» نمایشگاه‌دار در شمال تهران در این زمینه گفت: اسفندماه ۱۴۰۰ برخلاف سه سال پیش از آن، تحرکی در بازار شاهد بودیم و مشتریان خودروهای خارجی برای خرید مراجه می‌کردند.

وی بیان‌داشت: اکنون که حدود یک هفته از پایان تعطیلات نوروزی گذشته، شاهد سکوتی عجیب و غریب و رکودی سنگین در بازار هستیم، به‌طوری که نه تلفنی زنگ می‌خورد و نه خودرویی برای فروش عرضه می‌شود.

این نمایشگاه‌دار خاطرنشان‌کرد: مشخص نبودن وضعیت سیاسی بین‌المللی و به نتیجه رسیدن یا نرسیدن برجام، عامل اصلی این رکود عمیق است و مردم از خرید و فروش دست نگه‌داشته‌اند.

وی همچنین درخصوص تاثیر شایعه تداوم ممنوعیت واردات خودروهای سواری بر بازار، خاطرنشان‌کرد: مردم دیگر اهمیتی به این حرف‌ها و شایعات نمی‌دهند و به قول معروف گوش‌شان از این حرف‌ها پُر است، بنابراین تا خودرو وارد نشود و مردم آن را لمس نکنند، هیچ چیز را باور نخواهند کرد.

این کارشناس خودروهای خارجی همچنین درخصوص قیمت‌ها، گفت: قیمت‌ها در بازار هیچ تفاوتی با بهمن و اسفندماه پارسال نداشته و به‌طور مثال هر دستگاه خودروی سانتافه مدل ۲۰۱۷ کارکرده به حدود یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و هر دستگاه فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر حدود سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما خبری از خریدار نیست.

ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.