با اظهارات جدید طحان نظیف، شورای نگهبان قانون اساسی خیال مردم را بابت قیمت خودرو راحت کرد

به گزارش تحریریه، ورود عجیب یکی از زیرمجموعه های مجمع تشخیص مصلحت به طرح مجلس برای اصلاح بازار خودرو و اجازه دادن به دولت برای واردات؛ اگرچه چنین طرحی نیاز بود و سردرگمی دولت سیزدهم باعث ورود مجلس شد و پیش از آن هم واردات خودرو به صورت عادی در جریان بود؛ باعث شد تا اصلاح بازار خودرو 3 ماه عقب بیافتد و مردم زیان فراوانی را مرتکب شوند.

اگرچه طرح مجلس با سنگ اندازی جناح های بی ربط بخش زیادی از خاصیت خود را از دست داده و با ورود زیرمجموعه مجمع تشخیص مصلحت نظام به چالشی برای بحث حقوقی تفکیک قوا و ورودهای فراقانونی برخی نهادها تبدیل شده است، اما با اظهارات جدید طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان که تاکید کرد، به دنبال مانع‌تراشی نیستیم و ما اساسا اشکالی راجع به این مصوبه نداشتیم، می توان به ترمز افزایش قیمت و پس از آن شروع کاهش قیمت در بازار امیدوار بود.

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود در ارتباط با مصوبه ساماندهی صنعت خودرو گفت: ما هنوز مصوبه‌ای را دریافت نکردیم، دغدغه‌های مجلس برای ما هم محترم است و ما معتقدیم این صنعت باید سازماندهی شود. ما درمورد واردات خودرو بحث کارشناسی نداشتیم و وارد موضوعات کارشناسی نمی‌شویم، شأن ما این است که مغایرت از نظر شرع و قانون را بررسی کنیم و دنبال مانع‌تراشی نیستیم. ما اساسا اشکالی راجع به این مصوبه نداشتیم و تنها چند ابهام وجود داشت. ما به دنبال حل این مساله هستیم و باید مصوبه را دریافت کنیم تا دقیق‌تر بررسی کنیم.

نتیجه اینکه با تصویب طرح در شورای نگهبان شوک مثبتی به بازار وارد می شود و پس از آن باید دید که بر این ظرح در وزارت صمت که دچار سردرگمی زیادی در دوره جدید مانند 8 سال گذشته است چه خواهد گذشت که جای امیدواری زیادی برای مدیریت مناسب آن وجود ندارد، اما به هر حال پس از 4 سال اتخاذ بدترین سیاست های ممکن در صنعت و بازار خودرو، این اتفاق را باید به فال نیک گرفت تا در آینده سیاستگذاری های بهتری در دستورکار قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.