سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تدوین و تصویب طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو در این کمیسیون، از فعالیت‌های سوداگری ممانعت و خودرو را به دست مصرف کننده اصلی می‌رساند.

طرح ساماندهی بازار خودرو سدی برابر سوداگریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ آقای حجت اله فیروزی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در بازار، افزود: در حال حاضر تقاضا در بازار خودرو کاذ ب است در نتیجه تعادل میان عرضه و تقاضا از بین رفته و قیمت‌ها افزایش غیرمنطقی داشته است، در واقع خودروسازان مدعی هستند که تولید به میزان کافی بوده و تلاطم بازار و نابسامانی قیمت‌ها ناشی از سیلاب نقدینگی است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مادامی که نقدینگی موجود در اقتصاد هدایت نشود، مشکلات بازار خودرو پایدار خواهد بود، افزود: برای رفع این مشکل باید جذابیت سرمایه گذاری در تولید را افزایش داد به گونه‌ای که فرد اطمینان داشته باشد که در صورت مشارکت در تولید می‌تواند سود مناسبی به دست آورد.

وی واردات خودرو را نیز یکی دیگر از راهکار‌های ساماندهی بازار خودرو دانست و اضافه کرد: طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تدوین و تصویب شد از فعالیت‌های سوداگری در بازار این کالا جلوگیری کرده و خودرو را به دست مصرف کننده اصلی می‌رساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: برای ساماندهی این حوزه باید بازار و تولید خودرو را از یکدیگر جدا کرد و سیاست‌گذاری‌های مستقلی برای ساماندهی هر یک از این حوزه‌ها انجام داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.