این خودروی جدید که توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو روانه بازار شده است؛ دارای ایمنی پررنگ تری نسبت به دیگر اتومبیل های ساخت این شرکت می باشد به صورتی که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ این شرکت به منظور تبلیغات محصولات جدید اش ۱۰ دستگاه از خودروی تارا را در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرارداد؛ البته این تنها یک حدس است، چرا که این تعداد اتومبیل تنها در پارکینگ صدا و سیمای جمهوری اسلامی مشاهده شده و سند موثقی مبنی بر این امر در دست نیست.

خودروی تارا در سال ۱۴۰۰ توانست ۵ ستاره کیفی را دریافت کرد و مجوز شماره گذاری توسط پلیس راهور ناجا برای خودرو صادر شد. به زودی شاهد استفاده این خودروی لوکس در بسیاری از مناطق گردشگری کشور خواهیم بود.
نمای داخلی تارا ایران خودرو

ایران خودرو، علاوه بر این که تصاویری از نمای خارجی و کابین اتومبیل را منتشر کرده است، همچنین تصاویر دیگری مرتبط به صفحه کیلومتر، پنل دکمه های سمت چپ داشبورد و پنل سیستم تهویه منتشر کرده است.

پیشرانه نصب شده در اتومبیل تارا موتور بهینه سازی شده TU5 پلاس است. این پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس مورد استفاده شده در این نوع اتومبیل جدید، از نوع ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک می‌باشد.

در اسفند ماه ۱۳۹۹ پس از چندین پیش فروش، ایران خودرو برای نخستین بار تصاویر واضحی از کابین خودروی تارا به نمایش گذاشت. این خودرو که آمادگی ورود به بازارهای اروپایی را دارد، از آزمون‌های تصادف از روبرو و تصادفات جانبی، استاندارد ایمنی مورد تایید برای برخورد با عابر پیاده را کسب کرده است که مورد تایید مراجع رسمی بین المللی نیز قرار گرفته شده است.

خودرو تارا ⚡ قیمت و مشخصات فنی خودرو تارا ایران خودرو
قیمت ماشین تارا

طبق آمارهای به دست آمده از پیش فروش های ایران خودرو در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ ،همچنین با توجه به قانون ۵۰ درصدی که تصویب شده است؛ می توان قیمت این خودرو دنده ای را چیزی حدود ۲۸۸ میلیون تومان برآورد کرد. طبق آخرین اعلام ها قیمت فروش این خودرو در اسفندماه ۱۳۹۹ معادل ۲۵۵.۹ میلیون تومان و با احتساب ۱۳ درصد هزینه لوازم جانبی، مبلغی معادل همان ۲۸۸ میلیون تومان می باشد؛ اما این قیمت هنوز به طور قطعی تصویب نشده است.

کلام آخر

شما معرفی نامه خودروی تارا را که توسط تیم لحظه آخر ارائه شده بود مطالعه کردید، اگر علاقه مند سفر و گردشگری مخصوصا به جزیره لوکس کیش هستید میتوانید با مراجعه به وب سایت لحظه آخر و خرید تور لحظه آخری کیش، سفری ارزان و لذت بخش را داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.