شرکت خودروسازی نیسان علاقه خود را به بازار ایران پنهان نمی کند و دومین خودروی مدرن این شرکت نیز با نامی ایرانی روانه بازار شده است.

به گزارش کاماپرس، صنعت خودروسازی ایران حیات خلوت خودروسازان فرانسوی است و با وجود آن که فرانسوی ها در ایام نبودن تحریم تحرک و جهش خاصی در صنعت خودروی ایران ایجاد نکرده اند و در روزگار تحریم هم به سرعت ایران را ترک کرده اند، باز هم خارج شدن از شراکت و همکاری با آنها کار ساده ای به نظر نمی رسد.

ژاپن به عنوان یکی از کشورهای صاحب نام در صنعت خودرو سالهاست در ایران حضور فعالی ندارد اما علاقه مندی چشم بادامی ها به حضور در بازار خودرو ایران قابل کتمان نیست.

روزنامه دنیای اقتصاد در این باره نوشته است؛ نیسان موتورز غول خودروسازی ژاپن و جهان در حال طی کردن آخرین مراحل تست‌ محصول جدید خود به نام «آریا» است. چند دستگاه از این خودروی مدرن و تمام الکتریکی اخیرا در خیابان‌های موناکو دیده شده است.

علاقه مدیران نیسان به ایران و نام های ایرانی

یاسوهیرو یاموچی، از مدیران ارشد اجرایی نیسان موتورز دلیل انتخاب نام آریا برای این خودرو را این چنین توضیح داده است : در انتخاب نام‌ برای خودرو جدید نیسان به اسمی نیاز داشتیم که هم منعکس‌کننده آینده درخشان این شرکت و هم گذشته پرافتخارش باشد؛ بعد از مدتی جستجو و تحقیق به نام قدیمی آریا برخوردیم و آن را که هر دوی این ویژگی‌ها را در خود داشت، انتخاب کردیم.»

نیسان پیش از این هم تمایل خود را به نام‌های ایرانی نشان داده که حاصل آن، انتخاب نام «قشقایی» برای یکی از شاسی‌ بلندهای معروف این شرکت است. «قشقایی از ایل‌های مشهور ایران است که افراد آن به سختکوشی و مقاومت معروفند و نیسان نیز با توجه به همین موارد، نام قشقایی را برای شاسی‌بلند پرفروش خود برگزید. حالا با عرضه قریب‌‌الوقوع آریا، یک نام ایرانی دیگر به کلکسیون خودروهای نیسان اضافه می‌شود.

حضور در بازار ایران با شراکت ژاپنی – فرانسوی

دنیای اقتصاد این را هم نوشته است که کسی چه می‌داند، شاید روزی روزگاری نیسان قصد تولید خودرو در ایران را کرد و آنجا نیز نامی ایرانی برای محصولش در نظر گرفت. نیسان در گذشته مایل به سرمایه‌گذاری در ایران بود، اما وقتی در مزایده تامین تاکسی‌های شهر نیویورک آمریکا برنده شد، قید ایران را زد.

نیسان تحت مشارکت با دو شرکت دیگر بزرگ یکی فرانسوی – رنو – و دیگری ژاپنی – میتسوبیشی –  است. شرکت‌هایی که اولی قبلا در ایران سرمایه‌گذاری انجام داده و دومی نیز گویا برنامه‌هایی در این مورد دارد. شاید در آینده و پس از لغو تحریم‌ها، روزی برسد که ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی به طور کامل و به صورت مستقل در ایران فعالیت کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.