یک موسسه مشاوره‌ای اعلام کرد: کمبود تراشه‌های الکترونیکی فروش از دست رفته ۱۱۰ میلیارد دلاری برای خودروسازان بین المللی به همراه خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، موسسه مشاوره‌ای آلیکس پارتنرز، اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که ضرر شرکت‌های خودروسازی بین المللی به خاطر کمبود تراشه‌های الکترونیکی به ۱۱۰ میلیارد دلار برسد.

این موسسه آمریکایی در ماه ژانویه این رقم را ۶۰.۶ میلیارد دلار برآورد کرده بود، ولی حالا تقریبا دو برابر کرده است.

موسسه آلیکس پارتنرز، می‌گوید: نبود قطعات الکترونیکی باعث می‌شود که خودروسازان بین المللی نتوانند میلیون‌ها دستگاه خودرو را تولید و روانه بازار کنند.

طی هفته‌های گذشته شرکت‌های بزرگ خودروسازی در گزارشات فصلی خود نسبت به احتمال کاهش تولیدشان هشدار داده‌اند.

دو شرکت خودروسازی فورد و جنرال موتورز آمریکا گفته‌اند که ممکن است نبود تراشه‌های الکترونیکی خودرو میلیاردها دلار به آن‌ها ضرر بزند. شرکت فورد هم پیش بینی خود نسبت به سود امسال را حدود ۳ میلیارد دلار کاهش داد و جنرال موتورز هم گفت که ممکن است به خاطر نبود تراشه‌های الکترونیکی ۲ میلیارد دلار کمتر درآمد داشته باشد.

تراشه‌های الکترونیکی یکی از اجزاء حیاتی تولید خودروهای جدید است و در بسیاری از بخش‌های این خودروها از جمله هیدرولیک فرمان و ترمزها کاربرد دارد. برای تولید هر خودرو ممکن است صدها تراشه الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.

دان هرش، مدیرعامل آلیکس پارتنرز، طی بیانیه‌ای گفت: به طور متوسط ۱۴۰۰ تراشه الکترونیکی در هر دستگاه خودروی امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همگام با رفتن خودروسازان به سمت تولید خودروهای برقی و خودران این رقم رو به افزایش است.

دلیل کمبود قطعات الکترونیکی و تراشه‌ها در صنعت خودروسازی این است که به خاطر کرونا بسیاری از کارمندان دورکار شده و تقاضا برای تجهیزاتی که برای دورکاری و اتفاقا با همین تراشه‌ها تولید می‌شود، افزایش یافته است.

منبع: snn

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.