در این برنامه از چهارراه ابتدا به مهم‌ترین تحولات هفته گذشته برای بازارها پرداختیم. در بخش دوم، نکات اصلی خرید خودروهای چینی را مرور کردیم و به این پرسش پاسخ داده شد که ماشین‌های چینی برای چه افرادی مناسب هستند. در سومین بخش این برنامه آرمان علایی، خبرنگار بورسان تورم مسکن در شهرها و محلات کشور را مقایسه کرد.

برخی نکات مطرح شده در این قسمت از برنامه چهارراه:

?قیمت دلار به پایین مرز ۳۰ هزار تومان نزول کرده است. اگر برخی خط و نشان‌های مدیران اقتصادی دولت یا عرضه بازارساز را علت افت نرخ‌ها بدانیم، شاید نتوان به تداوم آن امیدوار بود. اما اگر این روند کاهشی ناشی از اخبار مثبت مذاکرات وین باشد و این اخبار در آینده تحقق یابند یا سیگنال‌های مثبت بیشتری به بازار ارز مخابره شود، احتمال افت بیشتر قیمت ارز وجود خواهد داشت.

?در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مصارف افت چشمگیری نداشته و در عین حال درآمدهای دولت هم نتوانسته افزایش محسوسی داشته باشد.

?لایحه فعلی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که دولت می‌خواهد آن را با روش‌هایی از جمله فروش اوراق و واگذاری دارایی‌های خود تامین کند.

?لایحه بودجه ۱۴۰۱ کسری تراز عملیاتی حدودا ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دارد. کسری تراز عملیاتی مهم‌ترین پیشران کسری بودجه است.

?رشد ۷۰ درصدی مالیات‌ها ممکن است برخی سرمایه‌گذاران را از بازارهایی همچون ملک به سمت ارز سوق دهد. در سوی دیگر، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق مثبت سند مالی سال آینده برای نرخ دلار است.

?با وجود افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودروهای داخلی، قیمت کارخانه و بازار برخی از این خودروها همچنان اختلافی ۱۰۰ درصدی دارند.

?بازار دست دوم فروش خودروهای چینی یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران آن‌هاست؛ اما به گفته نمایشگاه‌داران در شرایط کنونی بازار خودرو، کمتر کسی از این جهت ضرر چندانی می‌کند.

?برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی در ایران، این ماشین‌ها را با تسهیلات بسیار مناسب (به طور مثال با تنها ۳۰ درصد پیش‌پرداخت) به فروش می‌رسانند.

?فعالان بازار خودرو توصیه می‌کنند هنگام خرید اتومبیل‌های چینی به سراغ گزینه‌هایی نروید که تازه روانه بازار شده‌اند.

?طی دو سال گذشته قیمت مسکن در ۸ شهر کشور بیشتر از تهران رشد کرده است.

?قیمت مسکن در محله مشتاق اصفهان تقریبا ۹ برابر شده است که معادل سود ماهانه تقریبا ۹ درصدی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.