در روز 11 اردیبهشت ماه مجلس طرح دو فوریتی ورود خودرو به کشور را تصویب کرد. به این ترتیب معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که واردات خودرو به کشور تسهیل شده و ترخیص خودروهای وارد شده از گمرک شروع شده است.

به گزارش کاماپرس مهدی ضیغمی اعلام کرده که با تصویب طرح دو فوریتی واردات خودرو، تا سه روز آینده 350 دستگاه چانگان از گمرک ترخیص می‌شود. معاون سازمان توسعه تجارت از واردات 800 دستگاه خودرو چانگان دیگر به کشور تا دو هفته آینده خبر داد.

علاوه بر چانگان خودروهای دیگری نیز در صف ترخیص از گمرک هستند. به گفته ضیغمی اقدامات لازم برای ترخیص خودروی هیوندای النترا در حال انجام است و به زودی این خودرو از گمرک ترخیص می‌شود. ضیغمی اشاره کرد که وزارت صمت تلاش لازم برای به‌روزرسانی قوانین را انجام داده است. وزارت سعی کرده راهی را باز کند که در سال‌های آینده نیز جوابگو باشد.

طبق گزارش ایسنا ضیغمی اعلام کرده که در سال جاری ظرفیت واردات 100 هزار خودروی چانگان وجود دارد. زمان دقیق و نهایی عرضه خودروها به خریداران، توسط شرکت‌های واردکننده اعلام خواهند کرد. ورود خودروهای خارجی می‌تواند سبب ایجاد تعادل در بازار خودرو شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.