مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران گفت: از جمله شرایط عرضه خودرو در بورس کالا استاندارد پذیری آن و تناوب تولید است، ضمن اینکه خودرو نباید مشمول قیمت گذاری باشد.
شرایط عرضه خودرو در بورس کالااحمد رحیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به پذیرش خودرو شاهین دربورس کالا افزود: بر اساس رایزنی‌های که از سال گذشته شروع شده بود، خودروی شاهین مربوط به خودروسازی سایپا به عنوان نمونه در بورس کالا پذیرفته شد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها و مصوبات شورای عالی بورس پس از اخذ مدارک مربوطه و طی مراحل قانونی این پذیرش انجام شده و در اولین فرصت درسال آینده و احتمالا بعد از ۱۳ فروردین عرضه خواهد شد

رحیمی گفت: سازوکار خرید خودرو‌ها از طرف مردم و شرایط و نحوه آن بزودی اعلام خواهد شد.

مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران تصریح کرد: برای عرضه خودرو‌های دیگر از جمله از طرف ایران خودرو مذاکراتی انجام شده، اما فعلا خودروسازی سایپا پیشگام بوده است.

وی گفت: خودروی شاهین به عنوان نمونه دربورس کالا عرضه می‌شود و پس از مشخص شدن مزیت‌ها و معایب آن برای عرضه‌های دیگر اقدام خواهد شد.

رحیمی تصریح کرد: مراحل و ابزار‌های مختلفی برای عرضه خودرو از قبیل تحویل فیزیکی، گواهی سپرده کالایی و گواهی سلف موازی استاندارد می‌تواند اجرایی شود.

او افزود: از مزیت‌های عرضه خودرو‌ها از طریق بورس کالا، حذف فرایند قرعه کشی خودرو ثبات قیمت کاهش زیان شرکت‌های خودروساز و در نهایت امر؛ افزایش کیفیت خودروهاست.

عرضه 80 درصد تولید خودروی شاهین در بورس کالا

سخنگوی بورس کالای ایران گفت : 80 درصد تولید خودروی شاهین باید از طریق بورس کالا عرضه شود .

آقای محمد حسنی سعدی با اشاره به پذیرش خودروی شاهین در بورس کالا گفت : در سال جدید اطلاعیه شرایط و نحوه عرضه این خودرو از طریق سایت بورس کالا منتشر و امکان خرید آن برای هموطنان فراهم خواهد شد.

وی گفت : همه کسانی که دارای کد بورسی هستند می توانند در حراج خودرو شرکت کنند .

احمد رحیمی مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران نیز در این باره گفت : از جمله شرایط عرضه خودرو در بورس کالا این است که خودروی مربوطه نباید مشمول قیمت گذاری باشد .

وی افزود :‌ خودروی شاهین به عنوان نمونه دربورس کالا عرضه می شود و پس از مشخص شدن مزیت ها و معایب آن برای عرضه احتمالی دیگر خودروها اقدام خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.