گروه استان‌ها- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: محرک اصلی تقاضا در بازار خودرو و دلیل اصلی تورم افسارگسیخته بازار خودرو کاهش مستمر ارزش پول ملی است.

 

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه “گرانی و التهاب بازار خودرو به یکی از مشکلات روز کشور تبدیل شده است” اظهار داشت: محرک اصلی تقاضا در بازار خودرو و دلیل اصلی تورم افسارگسیخته بازار خودرو، کاهش مستمر ارزش پول ملی است.

وی اضافه کرد: وقتی یک نفر سرمایه و منابع مالی نقدی دارد، چون می‌بیند روز به روز ارزش پول ملی پایین می‌آید و قیمت ارز هم در کشور قابل کنترل نیست، برای اینکه ارزش سرمایه‌اش را بتواند ثابت نگه دارد و یا ارزش افزوده بیشتری از این سرمایه عایدش شود، این سرمایه را به بازار مسکن، طلا و یا خودرو می‌برد.

عباسپور دلال‌بازی را یکی از دلایل اصلی التهاب قیمت خودرو دانست و ادامه داد: حالا برای چنین افرادی بازاری که بهتر و بیشتر از همه جا جواب داده، بازار خودرو است. به همین دلیل ولع و تشنگی برای خرید خودرو در جامعه خیلی بالاست؛ وگرنه واقعیت امر این است که نیاز جامعه به خود این مقدار نیست و بیشتر تقاضا برای خرید خودرو تقاضای کاذب و تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای است.

 

برخی سایت‌های اینترنتی به التهاب بازار خودرو دامن می‌زنند

نماینده آوج و بویین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه “تولید خودرو در کشور ما حدود 2 برابر سال 96 شده است” گفت: بنابراین امروز تولید خودرو در کشور ما از آن وقتی که بازار خود ثبات و پایداری داشت، بیشتر شده؛ اما همان دلایل یادشده سبب ایجاد تقاضای کاذب و مازاد بر نیاز در حوزه خودروسازی شده است.

عباسپور با اشاره به شیطنت‌هایی که در فضای مجازی برای ایجاد آشفتگی در بازار خودرو انجام می‌شود، افزود: متأسفانه وجود برخی سایت‌های اینترنتی و بازار گرمی در آنها به التهاب و افزایش تقاضا در بازار خودرو دامن زده است که باید برای سروسامان دادن به فعالیت‌های این حوزه اقدام عاجلی صورت گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.