نخستین گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک با تکیه بر دانش فنی ایرانی با هدف کاهش وابستگی رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در مراسم رونمایی از این دستاورد که با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت برگزار شد، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: نقشه راه بومی سازی فناوری تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک ۶ دنده با هدف کاهش وابستگی و کاهش مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان با همکاری مهندسان ایران خودرو و شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده و در حال اجراست.
آقای فرشاد مقیمی افزود: تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته دستی با ۹۵ درصد ساخت داخل از نیمه دوم سال آینده آغاز و تا پایان سال آینده ۱۰ هزار دستگاه از این گیربکس‌ها تولید خواهد شد.
ایجاد توانمندی در طراحی و ساخت داخل انواع گیربکس ها، بهبود قابلیت رانندگی، ارتقای کیفیت بهبود تعویض دنده، افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش هزینه‌های خدمات پس از فروش از مزیت‌های گیربکس دستی ۶ دنده تولید داخل است همچنین تجهیز محصولات ایران خودرو به گیربکس ۶ دنده در مقایسه با گیربکس‌های پنج سرعته فعلی حداقل ۲ و نیم درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بر اساس این گزارش تولید انبوه گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز با ۶۰ درصد ساخت داخل در سه ماه پایانی سال آینده آغاز می‌شود و قرار است تا پایان سال ۹۹ هزار دستگاه از این نوع گیربکس تولید شود که این میزان در سال‌های آینده به ۳۰ تا ۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت، کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت در مقایسه با سایر گیربکس ها، کاهش بیش از ۵۰ درصدی قیمت در مقایسه با سایر گیربکس‌ها و سهولت رانندگی برای شهر‌های پر ترافیک از مهمترین مزیت‌های گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته تولید داخل است.
مقیمی گفت: مطالعات بازاریابی نشان می‌دهد که سالانه حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه گیربکس‌های ۶ دنده دستی و اتوماتیک مورد نیاز بازار است که در نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو تامین این نیاز دیده شده است.
وی افزود: گیربکس دستی و اتوماتیک ۶ سرعته با همکاری مرکز تحقیقات ایران خودرو و شرکت‌های ساپکو و نیرو محرکه و بدون اتکا به شرکت‌های خارجی طراحی و تولید شده است.

آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
پایه مشترک خودرویی ساخت داخل به بازار می‌آید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پایه (پلتفرم) مشترک خودروی تولید داخل تا قبل از پایان سال آینده به بازار می‌آید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی آقامحمدی در مراسم رونمایی از گیربکس‌های دستی و اتوماتیک تولید داخل در گروه صنعتی ایران خودرو افزود: برای نخستین بار با همکاری ایران خودرو و سایپا، وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین با همکاری قطعه سازان قرار شد خودروی ایرانی تولید شود که در این باره ساخت پایه و سکوی (پلت فرم) مشترک خودرو در دستور کار قرار گرفت و تا قبل از پایان سال ۹۹ تولید آن را شاهد خواهیم بود.
وی اضافه کرد: با ساخت داخل گیربکس دستی و اتوماتیک در گروه صنعتی ایران خودرو رونق تولید را شاهدیم، زیرا آمریکا فکر می‌کرد با تحریم صنعت خودرو دست تسلیم را بالا می‌بریم، اما با همکاری خودروسازان و قطعه‌سازان تولید قطعات حساس خودرو که وارداتی بود در دستور کار قرار گرفت و این قطعات از جمله ایسیو و ایربگ در داخل تولید و در عمل تحریم صنعت خودرو با شکست مواجه شد.
وی افزود: در این بین قطعه‌سازان هم خود بخشی از تولید خودرو شدند ضمن اینکه جوان‌گرایی در مدیریت خودروسازی یکی از عوامل توفیق در این کار بود البته جوان شدن مدیریت به معنی حذف هیچ کس نیست بلکه همه هستند، اما رهبری و مدیریت با کسانی است که قدرت، جسارت، شجاعت، شهامت و خطرپذیری بالایی دارند.
آقا محمدی با بیان اینکه سال آینده بخشی از سوله‌های ایران خودرو به موسسات دانش بنیان تبدیل می‌شود گفت: باید دقت کنیم در شرایطی که همه در‌ها به روی ما بسته است باید روی پای خود بایستیم یعنی از توانمندی داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به نحو احسن استفاده کنیم.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران و دیگر کشور‌ها گفت: ویروس کرونا را چه طبیعی بدانیم و چه دست ساخته و کار دشمنان بشریت باید بدانیم اگر دست ساخته بشر باشد نمی‌تواند محدود به جغرافیای خاص باشد بلکه می‌تواند هدف اقتصادی داشته باشد طوری که وزیر بازرگانی آمریکا گفته ویروس کرونا، چون چین را از دور اقتصاد خارج می‌کند خوب است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز مردم باید مراقب باشند که در معرض این ویروس قرار نگیرد، اما آن‌ها که وظیفه اداره کشور و خدمات دهی دارند وضع شان فرق می‌کند و باید با حفظ شرایط بهداشت فردی و اجتماعی به وظایف خود مشغول باشند.
آقای محمدی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اکنون روی داخلی سازی ۳۵ زنجیره فعال شده که یکی از این زنجیر‌ها خودروست ضمن اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در کنار این زنجیر‌ها و در کنار وزارت صنعت قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.