مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از شرکت دانش‌بنیان ماهان صنعت سیستم، بر استفاده از روش‌های متنوع تامین مالی برای تسریع در پیشبرد اهداف توسعه‌ای تاکید کرد.

اخبار شرکت‌ها؛‌ ایکوپرس- مهدی خطیبی در این بازدید ضمن استقبال از توسعه همکاری با این شرکت دانش بنیان، بر سرمایه گذاری برای تولید موتور الکتریکی فرمان برقی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد و گفت: این شرکت می‌تواند به عنوان یکی از منابع اصلی تامین الکتروموتور فرمان برقی با ایران خودرو همکاری کند و به طور حتم تقویت این مجموعه نقش مهمی در کاهش وابستگی خارجی صنعت خودرو خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور نیروهای جوان و خلاق در این شرکت گفت: قطعا با ظرفیت‌های موجود در توسعه و تعمیق داخلی‌سازی قطعات، کاهش ارزبری قابل توجهی محقق می‌شود و اهداف کاهش هزینه‌های تولید در دسترس خواهد بود که لازمه آن تعریف ساختار اقتصادی بر مبنای سرمایه‌گذاری از منابع مالی متنوع و سودآوری فعالیت‌ها است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به ضرورت تقویت بنیان‌های مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در شرایطی که بسیاری از واحدهای تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیش‌ترین تمرکز خود را بر روی طرح‌های علمی متمرکز کرده‌اند، لازم است تا با اتخاذ تدابیر لازم، زمینه تقویت جریان‌های مالی و اقتصادی در این شرکت‌ها فراهم شود.

خطیبی با طرح این پیشنهاد که بهره‌گیری از مدیران توانمند در حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود، افزود: گروه صنعتی ایران‌خودرو در تلاش است تا با شناسایی منابع مالی جدید و مناسب، زمینه تقویت این شرکت‌ها را فراهم کرده تا فرآیند نقش‌آفرینی آنان در پروژه‌های آتی صنعت خودرو ایران را تسریع کند.

حسن گل‌محمد مدیرعامل این شرکت دانش بنیان نیز در این بازدید، با اشاره به محصولات دانش‌بنیان و فعالیت های توسعه و تحقیقات در این مجموعه گفت: شرکت دانش‌بنیان ماهان صنعت سیستم یکی از شرکت های تحقیقاتی و تولیدکننده قطعات مکاترونیک است که از سال ۱۳۹۹ با گروه صنعتی ایران خودرو همکاری می‌کند. مجموعه الکتروموتور و گیربکس مربوط به سیستم‌های شیشه بالابر، فرمان برقی تارا، پمپ خلاء، سانروف، صندلی برقی، گیربکس شش دنده اتوماتیک AMT و همچنین دستگاه مغناطیس‌ کننده چندقطبی و حسگر مغناطیسی گیربکس اتوماتیک از جمله محصولات در دست توسعه این شرکت دانش بنیان است.

وی با بیان این‌که قطعه سازان دیگری نیز در سطح کشور به تولید این قطعات اقدام می کنند، اما رسالت شرکت دانش بنیان ماهان صنعت سیستم تعمیق خودکفایی محصولات است، افزود: در قرارداد پنج ساله با ساپکو، تامین و تولید ۴.۵ میلیون دی.سی شیشه بالابر بر عهده این شرکت است که درحال حاضر مراحل آزمون‌های کیفیت محصول سپری می شود که پس از اتمام آن، تولید انبوه آغاز خواهد شد. این تعداد در سه مرحله به حداکثر میزان خودکفایی خواهد رسید که برای قرارداد پنج ساله و تولید ۴.۵ میلیون دی.سی شیشه بالابر خودرو ۲۲.۵ میلیون دلار کاهش ارزبری خواهد داشت.

گل‌محمد با اشاره به تولید ۳۰۰ هزار دریچه گاز برقی برای شرکت ایپکو که در مرحله قالب سازی برای تولید انبوه است، گفت: سایر قطعات درحال امکان سنجی و ساخت نمونه آزمایشگاهی و مهندسی است که مراحل تولید آن پس از انعقاد قرارداد صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش تحقیق و توسعه این شرکت فعالیت می کنند که طبق قرارداد با ایران خودرو دو سایت جدید تولیدی ایجاد و در مجموعه ۴۱۰ فرصت شغلی برای فعالیت در خطوط تولید ایجاد خواهد شد. هیچ گونه واردات برای تجهیز خطوط تولید صورت نگرفته و از ظرفیت های راکد در سایر شرکت های قطعه ساز استفاده شده است.

در این بازدید کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو، امین حدادی، مدیر مرکز توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش، کیوان وزیری، مدیرعامل تام ایران خودرو و احمد بیرانوند، دبیر کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت های نخبگی و دانش بنیانی نیز حضور داشتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.